ADHD en zwanger

Serieus? Ik mocht dat niet, omdat ze niet goed wisten of het effect zou hebben op het ingeboren kindje. Ik zit nu dus noodgedwongen zonder. Maar als jij het wel mag zal ik het eens navragen, want ik kan eigenlijk ook niet zonder.. 

In het begin ging ik hyperventileren en werd ik ook depri. Ben toen begonnen met ademhalingstraining. Nu gaat het gelukkig beter. Maar ik merk aan mezelf dat ik gek word van mezelf. Helaas... 

Present! 7 weken en een beetje, uitgerekend op 1 juli. Ik slik normaal methylfenidaat maar per direct gestopt toen ik zwanger was. Gelukkig een goede psychiater die mee denkt, vooraf al aangegeven dat het spiraal er uit ging. Advies was stoppen, maar als somberheid terug komt zonder pillen, eventueel aan de Sertraline. Mijn psychiater zei wel meteen dat er geen harde onderzoeken zijn naar de invloed van methylfenidaat, maar wel die van een ongelukkige moeder tijdens de zwangerschap. 
Net na het verwijderen van spiraal ook gestopt met medicatie, was een ramp. Toen weer begonnen en gestopt zodra ik zwanger was, nu nergens last van (zelfs mijn sleutels niet veel vaker kwijt..)! 

Vandaag naar GGZ, waren enorm boos op de dokter dat ze me hebben laten beginnen met methylfenidaat!.. Nu per direct stoppen, maar ben daar wel beetje bang voor..

Vandaag naar GGZ, waren enorm boos op de dokter dat ze me hebben laten beginnen met methylfenidaat!.. Nu per direct stoppen, maar ben daar wel beetje bang voor..

Terug
Bovenaan