<p>Hallo,</p><p>mijn zoon is 3 jaar (bijna 4) en hij heeft heel veel energie. Zoveel dat het op het kdv opvallend is en ertoe leidt dat hij helemaal kapot (moe) is einde van de middag. Hij vindt alles leuk maar in dit enthousiasme dendert hij maar door en heeft hij weinig concentratie om een taak af te maken en in samenspel met andere kinderen stemt hij niet goed af (ziet de signalen van wat een ander wil niet) waardoor hij bazig overkomt. Hij loopt voor in zijn ontwikkeling en kan fantastisch goed spelen, maar hij heeft in zijn spel ook duidelijk voor ogen wat hij wil en hoe het moet gaan. Een enorm sociaal mannetje die overal vrienden maakt, maar in zijn spel moet hij echt nog leren beter oog te hebben voor een ander. Hij zit in zijn spel ook hoog in zijn emotie dus huilen of duwen als het niet gaat zoals hij wil. Dit is overigens vooral meer einde van de dag als zijn energie opraakt.</p><p>Het kdv wil hem laten testen en doorverwijzen en ze vermoeden een ontwikkelingsvoorsprong maar ook adhd wordt aangegeven. Graag hoor ik of dit bij iemand bekend voorkomt en of er wellicht dingen zijn die wij kunnen proberen om hem mee te helpen. Denk aan homeopathische middelen oid. Qua structuur thuis enzo zit het wel goed. Ik wil alleen dat hij straks een fijne start op de basisschool gaat maken met heel veel vriendjes.</p><p>Wij zijn overigens niet tegen testen maar ik wil ook kijken of we nog dingen zijn waar wij iets mee kunnen doen zonder dat dit nodig is. Zonder dat het meteen over behandelmethodes of medicijnen gaat.</p><p>Gr </p>