ADHD

Sommige ouders merken het al als de baby in de buik zit. Het is wel zo, dat ze dan later terug kijken en zeggen; de baby was in mijn buik al zo druk. Het is wel belangrijk, dat je een kind niet te snel de stempel adhd geeft. SOms is het overbeweegelijkheid en dat heeft met verschillende factoren te maken, bvb. stress, voedselallergie, erfelijkheid,.... Het is goed om altijd te onderzoeken wat het precies is. Als het bvb voedselallergie is, dan is er een gemakkelijke oplossing. Vaak geven mensen relatine, terwijl ze eigenlijk de oorzaak nog niet gezocht hebben.

Groetjes Griet
 
Mijn ADHD-zoon ontwikkelde zich belachelijk snel, los lopen met 7 maanden, snel praten, erg geinteresseerd in alles en niets aantrekken van vallen e.d. Ik heb erg veel contact met ouders van zulke kids en hoor vaak dat dat bij veel kinderen met ADHD zo is. Maar staar je niet blind op die diagnose hoor, want ADHD in een lichte vorm is gewoon een druk, creatief, en heerlijk kind. DE wereld maakt ewr veel te veel problemen van dat mensen niet allemaal hetzelfde zijn en we vergeten tegenwoordig gauw dat kinderen moeten rennen en vliegen, dat hoort erbij. Dus al is het wel of niet ADHD, laat je vooral niets aanpraten door de mensen om je heen.
 
Hoewel in bepaalde gevallen de diagnose ADHD terecht wordt gesteld, heb ik ook weleens het idee dat ouders zich makkelijk vastklampen aan deze term omdat ze dan niet hoeven te kijken naar de werkelijke oorzaak van het probleemgedrag. Soms is het echt gewoon de manier waarop ouders of omgeving met een kind omgaan die de oorzaak is van het probleemgedrag.
 
Terug
Bovenaan