ADHD

Hoi,

Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje van bijna 2,5 jaar  ADHD heeft. Zijn er meer moeders die denken dat hun kind hier last van heeft en wat heb je met die wetenschap  gedaan?

Volgens mij zijn kinderen van deze leeftijd nog te jong om te testen. Of niet?

Graag jullie reacties

Groet
Lies
 
Hoi Lies,

Zo vroeg kun je dat volgens mij niet beoordelen, en het is de vraag of je kind wel ADHD heeft. Ga ook niet te vroeg een stempel drukken op je zoon.

Kinderen van 2,5 zijn vaak druk, kunnen eindelijk goed lopen en rennen en willen de wereld ontdekken. Onze dochter is ook een vrij druk kind, maar proberen altijd veel met haar te doen, fietsen, lopen, rennen en lekker in de frisse lucht.
Kijk eens of je op kleutergym kan of zo, dan kan hij lekker zijn energie kwijt. Vaak hebben kinderen heel veel energie, die ze wel kwijt moet raken.
Bij ons bij het consultatiebureau worden ook een cursus gegeven over peuters en opvoeden, zou het altijd eens kunnen proberen. Ben toen onze dochter rond de 2 ook naar een avond geweest     Over peuters gesproken     Zo kom je ook in contact met andere ouders, kun ju misschien ook wat aan hebben. En bij het consultatiebureau kunnen ze je wellicht ook helpen met je gevoelens over je zoon, bij ongerustheid kunnen ze zelf wel een orthopedagoog inschakelen...

Kijk ook eens bij bv nieuwetijdskinderen op het internet, wellicht kun je daar nog wat info vinden...


groetjes Anna


 
Hallo,

Wij kregen de tip om eerst eens in de gaten te houden of je je kind niet te veel kleurstoffen geeft, daar kunnen ze ook vrij druk van worden bv. van fristi of sisi action worden ze helemaal druk!  En in verschillende snoepjes zit ook veel kleurstoffen. Wij gaan dat nu ook uitproberen, ben benieuwd want onze peuter van 2,5 is ook héééél erg druk!!!!!

veel succes, ik weet wat het is om met een drukke peuter om te gaan

groetjes
 
Die van ons is ook erg druk en wij hebben het uitgeprobeerd met de beroemde suikers !! en ik moet je zeggen hij is een stuk rustiger geworden. Om uit te testen zijn we begonnen om te stoppen met sappen te geven en zijn overgestapt op slimpie dat is een soort ranja maar dan zonder suiker en dat gaat heel goed daarna zijn we gaan minderen met de yogo (of aanlengen met melk). Snoep dat krijgt hij niet veel maar daar houden we ook goed rekening mee. Ik kan je precies zeggen wanneer hij teveel heeft gehad het helpt echt probeer het eens uit,

succes ermee
 
Hai Lies,

Lees eens bij ons topic over nieuwetijdskinderen. Ook in dit lijstje.

ADHD is vaak een verzamelnaam voor allerlei symptomen die de medische wereld bedacht heeft om een verklaring te geven voor gedrag wat ze eigenlijk niet kunnen verklaren.

Je moet eens lezen over nieuwetijdskinderen. Dan zul je veel herkenbare dingen lezen gok ik.

Succes!
Groetjes Gerrie.
 
Hoi

Het is erg herkenbaar. onze zoon van 3. is ook erg druk eigenlijk vanaf baby zijnde al erg bewegelijk. kan ook niet stil zitten of liggen zelfs in zijn slaap niet erg onrustig.

Wat wij nu wel merken is dat als hij bv chocomel op heeft het ineens nog erger wordt.
we willen dit eiegenlijk niet meer geven zelfde als chocola maar hij vind het zo lekker.
Maar als hij dit op heeft wordt hij echt hyper de pyper zoals wij dat onder ons noemen mijn man en ik.

Hij krijgt zo min mogelijk snoep en in het weekend krijgt ie beetje chips.
wij halen snoep bij de hema van jip en janneke en dat is zonder kleur geur en smaakstoffen en zonder toegevoegde suikers.

Wij letten er dus erg op.
Maar   het rare is dat we het echt goed merken met chocola en chocolade melk.
IK denk dat ik toch maar is met mijn man er over heb om het niet meer te geven maar dat moet je het ook tegen vrienden en familie zeggen. mijn schoonouders houden zich er goed aan maar bij mij thuis niet zo.
En zelf vind ik het moeilijk om te verbieden.

Groetjes Jenny
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de tips de jullie geven van suiker/kleurstoffen/sporten/opvoedingscursus  etc. de afgelopen 2 jaar  geprobeerd, maar zonder resultaat. Mijn zoon  al bijna  twee jaar erg  druk namelijk. Inmiddels ben ik uitgeprobeerd en ben ik gaan denken aan ADHD. Het KDV denkt hier ook aan.Vandaag bij de huisarts geweest. Hij heeft ons doorverwezen naar een kindergedragspoli. Daar gaan we mijn zoon onderzoeken.  Ik hoop dat we hiermee iets verder komen.

Groet
Lies
 
 
Terug
Bovenaan