Adoptie??

Hallo allemaal,
Gisteren had mijn man zijn laatste onderzoek(echo vd zaadbal) en daar is helaas het resultaat al van binnen...
We zijn er erg van geschrokken; door een ongeluk jaren geleden heeft hij nu maa r 1 nier en na die opereatie heeft hij 2x trombose gekregen. de bloedpropjes bleven steken en hebben zelf een andere weg gevonden,waardoor en nu geen bloed meer door de zaadballen loopt;conclusie: zaad sterft omdat het te warm wordt,dus eigenlijk het enige wat ik binnenkrijg is dood zaad.. We moeten nog wel (alle) officiele uitslagen afwachten en we hopen zo dat er nog een mogelijkheid zal zijn...(ze hebben al gezegd dat het niet te opereren is)
Nu gaat het wel weer,maar gisteren was het echt k#*t!
We denken heel voorzichtig in de richting van adoptie,of we dat willen,want een kind willen we echt dolgraag!! een donor lijkt voor ons geen optie vooralsnog,maar wie weet denken we er straks anders over.

Toch wil ik iedereen hele fijne kerstdagen wensen(sorry voor dit nieuws) en alle zwangeren gefeliciteerd! want als je al niet meer blij voor een ander kan zijn..

gr. petra

hoi Petra,

Wat erg!!! Kunnen ze ook geen 1 zaadje vinden? Je hebt maar 1 goede nodig voor ivf.
Zelf hebben wij ook zitten kijken naar adoptie en zaad donor. Onze voorkeur gaat uit naar een zaaddonor en wel om de volgende redenen:
je draagt je kind zelf, je bent beide vanaf het begin bij de opvoeding betrokken, jij bent in iedergeval de moeder, sneller(wachttijd is korter dan adoptie), goedkoper. Je weet nooit wat een adoptiekind mee heeft gemaakt de eerste maanden en vaak gaan ze hun familie opzoeken als ze groter zijn. Oja en nog een heel groot reden (voor mij dan) is dat adoptiekinderen bijna altijd donker zijn. Ik ben hoog blond en het lijkt mij niet prettig om met een donker kindje te lopen omdat het dan niet eigen voelt. Het is toch prettig als je je kind op je lijkt anders is het ook zo duidelijk dat je een adoptiekind hebt(ook voor het kind).
Dit zijn mijn redenen en die hoeven uiteraard niet jouw redenen te zijn.

Heel veel succes en fijne feestdagen.

veel liefs
Marielle

Lieve Petra,
Wat een teleurstelling moet dit voor jullie zijn. Ik kan me voorstellen dat jullie de verschillende opties nu naast elkaar leggen. Persoonlijk wilden wij allebei geen donor. Die optie was meteen uitgesloten. Over adoptie waren we wel meteen enthousiast. Tuurlijk krijg je het kindje niet vanuit je eigen lichaam en tuurlijk ziet het er anders uit maar ik weet zeker dat je van een adoptiekindje net zoveel houdt hoor. Het is toch iets heel goeds wat je dan doet. Ik bedoel, er zijn zoveel schatten van kindertjes die zonder ouders op de straat moeten opgroeien als ze uberhaupt al opgroeien. Ik ben nu toch onverwachts op de natuurlijke manier zwanger geworden maar als dit niet was gebeurd waren we zeker voor adoptie gegaan. Ik denk dat je er als mens alleen maar rijker van wordt.
En wat betreft die dooddoener van 'de baggage'die zo'n kind meeneemt. Ik kan daar weinig mee. Ieder kind heeft wel iets. Denk maar aan die voorbeeldige Nederlandse gezinnetjes die de grootste problemen krijgen met hun onhandelbare pubers die aan de drugs gaan of in de gevangenis terecht komen. Ik heb zelf een manisch depressieve broer waar mijn ouders al 33 jaar grote zorgen om hebben. Het krijgen van een 'eigen' kindje is dus zeker geen garantie voor een probleemloze opvoeding. Ik weet niet of je al ingeschreven staat voor adoptie maar de wachttijden zijn errug lang. Ook al weet je het nog niet zeker dan is inschrijven altijd handig want je kunt altijd nog zeggen dat het niet meer hoeft. Het duurt al 2 jaar voordat ze je gaan screenen namelijk.
Het inschrijfformulier staat op de site van het ministerie van justitie.

Veel succes met jullie beslissing en uiteraard hoop ik voor jullie dat er misschien nog een methode is om zaad van je man te verkrijgen.
DIkke kus inge

Terug
Bovenaan