Advies? Anderhalf jaar en elke nacht 2-5 keer wakker

Hallo,
Onze dochter van 18 maanden is elke nacht minimaal 2 keer wakker. In het ergste geval, en dat is de laatste nachten zo, wordt ze wel 5 keer huilend wakker. Gelukkig valt ze na een beetje melk drinken en een aai over haar bol vaak weer in slaap, maar toch is het voor mijn vriend en mij behoorlijk vermoeiend. Als we haar geen melk geven, wordt ons pittige dametje heel boos en kunnen we het slapen wel vergeten... Dus hier hebben we ons maar bij neergelegd.
We doen 's nachts geen licht aan, halen haar niet uit haar ledikantje, praten zo min mogelijk, ze heeft een nachtlampje en knuffel, we gaan om de beurt... Naar mijn idee hebben we al van alles gedaan wat er in de boekjes staat, maar heeft iemand misschien nog 'verborgen' tips? ;-) Of ervaringsverhalen? Waarom wordt ze 's nachts steeds huilend wakker en wat kunnen we doen om een betere nachtrust voor iedereen te krijgen??
 
Ik heb helaas geen advies voor je maar wilde toch even reageren. Ons zoontje deed namelijk hetzelfde op die leeftijd. Alleen wij zijn er wel mee gestopt om melk te geven. Hij wad oud genoeg om zonder te kunnen en het leek juist een manier om ons daarmee 's nachts bij hem te krijgen. Even een weekje doorzetten
 
(De rest kwam net niet mee)

Ons zoontje is nooit een goede slaper geweest en geworden. Hij is nu 2.5. Soms slaapt hij weken door om vervolgens weken 's nachts huilend wakker te worden. Ik zou ook echt niet meer weten wat ik eraan moet doen. Het is denk ik gewoon zijn aard en het zal vast een keer overgaan.

Wat sinds kort wel lijkt te hebben is een pop in bed. Ik ben niet van jongens met poppen
 
<span style="line-height: 1.5;"> Ik ben niet van jongens met poppen  maar sinds dat moment slaapt hij beter. Ik denk dat hij zich vooral alleen voelt zodra hij 's nachts wakker word.</span>

Succes ermee en ik blijf meelezen.
 
Bedankt voor je reactie Sammie. Dat van die pop is het proberen waard. Voor mijn gevoel wordt het alleen maar erger... Het op bed brengen gaat nu ook lastiger en afgelopen weekend zijn we maar gestopt met tellen hoe vaak ze 's nachts huilend wakker werd. Gelukkig is ze overdag een engeltje ;-)
Had het bij jullie effect om te stoppen met melk geven?
 
Heel herkenbaar, onze dochter werd ook steeds wakker in de nacht...

eerst gaven wij ook een fles melk... Tot iemand ons er op wees om het bedje eens anders te zetten ( naar het noorden met het hoofdeind)

komt door aardstralen, moet je maar even google ;) ik dacht eerst jaja het zal wel, toen toch even gegoogled en het bestaat degelijk wel!

klinkt heel stom , maar ik heb haar kamer gereinigd en ze slaapt nu met een rozenkwarts onder haar matrasje ... Sinds dien slaapt ze weer door .

nu 4 week geleden, en ze is geen nacht meer wakker geweest ...

je gaat vanalles proberen...

succes!

 
Deur een stukje open laten vind ons dametje van 1,5 erg fijn.
En geen melk, maar soms wel een slokje water uit een tuitbeker.
Ze kan het ook warm of juist koud hebben.
Hier sinds ze uit de slaapzak ik sokjes aan.
Verder geen tips.
Succes, en inderdaad... soms even een paar nachten doorbijten (als je bijvoorbeeld van de melk af wilt) meestal is het met 3 nachten gewend hier ;-)
 
Inmiddels zijn we wel van de melk af, maar verder is er 's nachts weinig veranderd. We hebben haar bedje een kwartslag gedraaid, waarna ze opeens 2 nachten doorsliep. (wow!) Maar dit bleek toch niet de oplossing, want we zijn weer terug bij af. Ze is nu zelfs tussen de 2 en 12 keer per nacht wakker...
Wel zijn we voor het eerst naar een manueel therapeut geweest, na meerdere positieve ervaringsverhalen te hebben gehoord van mensen. Het blijkt dat haar bovenste twee wervels scheef zitten. Ze gaan hier iets aan proberen te doen, hopelijk heeft dit effect en wordt het slapen dan ook beter.
 
Terug
Bovenaan