Advies baby 6 maanden pap

<p>Ik zou graag wat advies van jullie willen? </p><p>Mijn zoontje is nu 6 maanden en heeft alleen aan een fles s’ochtends tussen 07.00 en 08.00 niet genoeg meer.. zou ik over gaan op brood erbij geven of op een bakje pap? En wat voor pap kan ik dan het beste geven en kan ik er dan nog wat aan toevoegen kwa fruit of iets? </p><p>(Heb voor de eerste nooit pap gegeven) </p>
 
Hoi,
Wij hebben onze dochter sochtends en savonds op die leeftijd een papfles gegeven. Eigenlijk meer omdat ze geen flessen drinker is en een gewone fles dus niet dronk.
Hiervan ben ik begonnen met Olvarit 6 maanden fijne granen.
Je kunt ook eigen merk doen maar in deze zit niet veel suiker en ze hebben voor alle maanden een eigen variant om ook volkoren op te bouwen.
Je zou sochtends een bordje pap kunnen geven of een papfles kunnen maken.
Of wat je zelf aan geeft een gewone fles en daarna nog een boterham als hij dit al goed eet.
Wij vonden de papfles wel een uitkomst omdat ze dit heerlijk vond en er goed op door kon.
Er werd mij aangegeven dat je 2 papflessen 'mag' geven of 1 bordje pap. Dit zodat ze niet te veel binnen krijgen en dicht groeien ;-)

Tip qua fles, ik gebruikte de Dr. Browns maar zelfs door speen 4 lukt dit niet. Philips Avent met speen 3 wel. Let dan op dat je de speen pakt die 1 gat heeft en niet 3 kleine gaatjes. Daar gaat het ook nog niet doorheen.
 
Ik zou gewoon eens kijken wat je kindje het lekkerst vindt. Onze zoon wil absoluut geen pap, brood vindt hij wel oké. Hij krijgt dus een boterham en een klein flesje melk 's ochtends.
Het merk Biobim heeft best veel verschillende soorten pap. Dit kun je kopen bij de Ekoplaza. En de kleine keuken heeft ook een pap met boekweit en haver. Die vond onze zoon nog wel enigszins oké. 
 
Inderdaad wat hierboven al gezegd wordt. Kijk wat je kindje lekker vindt als ontbijt. Mijn zoontje kreeg altijd melk met een boterham. Mijn dochtertje een bordje pap. Wij hadden de olvarit zonder vanille. Nu is ze bijna 16 maanden en krijgt nog altijd een bordje pap als ontbijt. Maar nu wisselen we af in Brinta, havermout of olvarit 12 mnd. Doen er niets doorheen muv de havermout, die maken we met een geprakte banaan en kaneel erdoor. Dat is het favoriete ontbijt hier, voor beide.
In dichtgroeien op pap geloof ik niet. Mijn dochtertje kreeg op een moment wel 3 borden pap op een dag omdat ze flessen weigerde en is nog altijd een slanke dame. Alleen op pap groei je niet dicht, daar is meer voor nodig. Bovendien heel veel scheelt het niet in voedingswaarde, melk met een boterham of pap. 
 
Snap ik wel hoor. Ik ben door mijn moeder ook met dit verhaal groot geworden. Ik mocht geen pap, daar werd ik dik van. Nu ben ik een enorme pap liefhebber en niet dik. Gezien mijn werk, diëtist, moet je bij mij alles kunnen onderbouwen als het op eten aankomt. 
Ik geloof dat kindjes hun eigen verzadiging prima aanvoelen. Als ze genoeg hebben en wij letten op die signalen (mijn dochtertje draait altijd haar hoofd weg, heel duidelijk), dan kom je al een eind. Niet het laatste beetje uit de fles erin proberen te krijgen, niet de laatste 3 hapjes pap proberen te geven als ze zelf aangeven genoeg te hebben. 
 
Ik deed en doe nog steeds wel es een bordje pap met fruit en een beetje yoghurt. En ‘s avonds meng ik de pap met bv, ik geef het met een lepeltje. 
Ik wissel de ochtend regelmatig af met brood, ik begon met 6 mnd met korstjes geven, die kreeg ze echt helemaal op. Ze lag dan half omhoog in haar ligstoel. Dus niet tijdens het spelen im handen geven maar er echt voor zitten. 
‘S middags krijgen ze vaak een kopje soep of fruithapje of brood met beleg (ligt aan hoe het ontbijt was, ik wissel het altijd af). 
 
Terug
Bovenaan