Advies babynaam gevraagd!

<p>Hallo allemaal.</p><p>Ik ben over 6 weken uitgerekend en ben erg aan het twijfelen over onze babynaam. Bijna de hele zwangerschap hebben wij de jongensnaam Micah in gedachten. Mijn partner heet Mitchell, dus we wilden jongensnamen graag met de M laten beginnen. Ook willen we weinig voorkomende namen. Nu is Micah vrij gangbaar in bijvoorbeeld Amerika en hoort de uitspraak eigenlijk te zijn 'Mai-ka'. Wij zelf hadden 'Mie-ka' in gedachten, maar vonden de schrijfwijze Mika niet mooi. Nu twijfel ik omdat er toch wel wat onduidelijkheid zal gaan komen over uitspraak en schrijfwijze. Ik heb enkele andere namen opgezocht en zou heel graag weten wat bij jullie het beste overkomt!</p><p> </p><p>- Micah ( eventueel Mica)</p><p>- Mayden</p><p>- Myon</p><p>- Mias</p><p>- Mikai</p>

Hoi Lisa, Een naam is heel persoonlijk en ik denk vooral dat je hier zelf alleen een keus in kan maken. Het is denk ik vooral een kwestie van smaak.
Als het gaat om uitspraak. Als ik Micah hardop zou uitspreken zou ik de Engelse uitspraak gebruik: Mai-ka. Persoonlijk vind ik dan de spelling van Mica, Mika of Mikai mooier. 
Realiseer je wel dat als de voorletter van je zoon dezelfde is als de voorletter van je man en je zoon de achternaam van je man krijgt, het later verwarrend kan zijn met de post? (Als er dan nog zoiets als post bestaat ;) )

Hoi Lisa, 

Ik zelf zou kiezen voor de naam zoals je hem uitspreekt maar dan inderdaad wel duidelijk geschreven, zoals mica  zonder de H. Ik moet mijn naam altijd aan iedereen spellen en vind dat best wel irritant. Plus met een h er achter vind ik het een beetje lijken alsof je die ook echt uit moet spreken. Zeg maar zoals miekahhh (als je snapt wat ik bedoel).

Maar het is uiteraard helemaal jullie keuze! Heel veel succes en liefde voor jullie gewenst 

Ik zou ook gaan voor Mica zonder H.  De H heeft eigenlijk alleen in Schrift een toegevoegde waarde en dat gebruik je niet zo vaak. 
Maar heel eerlijk; wie ben ik?... jij bent zijn moeder en als jij het mooi vindt dan moet je het zeker me de H doen ?? 

Terug
Bovenaan