Advies? Bezoek overgrootmoeder

Hoi allemaal,
Ik heb even jullie advies nodig over het volgende:
Wij zijn 2,5 week geleden ouders geworden van ons eerste kind. Het is het eerste kleinkind van beide ouders en ook het eerste achterkleinkind van de oma van mijn man.
Nu wil overgrootmoeder haar achterkleindochter dolgraag ontmoeten, maar zij is niet mobiel genoeg om naar ons toe te komen. En als we haar met de bejaardentaxi laten komen, hebben we haar meteen de hele dag en dat trekken wij echt niet.
Ze woont in Den Haag en wij wonen in Overijssel, dus het is zeker niet dichtbij.
Nu zitten mijn schoonouders druk te zetten op ons om een oplossing te bedenken. Ik geef borstvoeding en heb net eindelijk met moeite een aantal plekken in huis waar ik dit redelijk gemakkelijk kan geven. Ik kan dit waarschijnlijk niet zo makkelijk bij iemand anders in huis. Daarnaast zie ik op tegen de lange autoreis voor zowel mezelf als voor mijn dochter. Ik vind dat op dit moment nog te vermoeiend en heb mijn dochter ook nog niet zo lang in de auto gehad (alleen van het ziekenhuis naar huis).
Ik snap dat overgrootmoeder haar achterkleinkind graag wil zien, maar ik zie even geen oplossing en baal van de druk van mijn schoonouders.
Misschien heeft iemand van jullie een oplossing?

he meid

kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om daar heen te rijden. Ik heb een beetje hetzelfde, mijn opa en oma wonen in duitsland (3u.rijden) daar gaan wij dus ook niet heen. waarschijnlijk komen ze in okt deze kant op en we sturen veel foto's en m'n vader filmt iedere keer dat hij hier komt en laat het hen dan weer zien als hij daar een weekendje is.

Waar wonen je schoonouders? misschien kunnen die wel iets regelen. Zij willen het toch zo graag? en idd iedereen denkt makkelijk borstvoeding, maar dat is echt iets dat je moet leren hoor. ik kan het nu wel overal, maar dat heeft ook wel een paar weken geduurd hoor!
Laat je niet onder druk zetten en maak ook duidelijk aan je mannetje wat je wilt en waarom, jullie moeten wel op 1 lijn gaan zitten.

nou meid sterkte en geniet van de kleine!!! dat is het allerbelangrijkste

groetjes daan mv Vera (14-6-7)

he hallo,
laat je niet onder druk zetten hoor! als jij het te veel vind om naar den haag te reizen moet je dat niet doen! ik zou het ook niet doen, je bent net bevallen!!
het idee van de vorige schrijfster (weet naam niet meer) lijkt mij goed; dan komen je schoonouders toch lekker een uurtje! met je overoma?! zij kunnen haar ook ophalen en wegbrengen.

s6 ermee,
groetjes martine
(demi is 11 weken)

Hoi Daan,
Dankje voor je reactie. En onze dochters heten ook nog hetzelfde :)
Mijn schoonouders wonen in Hoofddorp, dus dat is ook al niet bij de deur, mijn man vond dat nog een optie, maar ook dat vind ik veel te ver.
Fijn dat je begrijpt dat borstvoeding ook een kunst is waar je wel wat weken voor nodig hebt. Ik zie het niet zitten om dat ook nog op een vreemde plek te doen naast het feit dat we zo lang onderweg zijn en ik niet weet hoe Vera daar op reageert. Misschien moeten we het inderdaad eerst maar eens wat weken aanzien en mijn schoonouders mogen dat dan lekker uitleggen aan overgrootmoeder.
Ik vind het wel heel makkelijk van mijn schoonouders om de oplossing bij ons neer te leggen en daarbij te zeggen dat overgrootmoeder niet mobiel genoeg is om hier te komen. Dan leg je eigenlijk al de druk bij ons neer om zelf erheen te gaan...

Sorry hoor maar je schoonouders denken echt niet na. Je gaat gewoon geen uren in de auto zitten met een kind van 2,5 week en jij bent ook pas net bevallen dus moet gewoon ook nog ff in je kraambedje blijven. Voor borstvoeding heb je rust nodig. Mijn oma woont een dorp verderop maar die heeft ook moeten wachten totdat Mette op temperatuur bleef en de indrukken en prikkels van het op stap gaan aan kon. Elke vk die je dit voorlegt zal het je afraden. Het is sneu voor oma maar die maand kan ze vast nog wel wachten. Volg je eigen plan want het is jouw kind en laat je niks opleggen hoor! Die kleintjes kunnen echt vreselijk van slag raken van zo'n heftige dag. Ik vind 2,5 week echt te jong. Zou eerder wachten totdat ze een maand of 2 is voor zo'n reis. Kun je niet zeggen dat je de vk om advies hebt gevraagd en deze het afgeraden heeft omdat het nu nog teveel is voor je kleintje? Ik heb de eerste tijd gewoon kaarten met foto's gestuurd naar oma en die was er erg blij mee. Kan je man/vriend zijn ouders niet even haarfijn uitleggen dat zowel moeder als kind 2.5 week na de bevalling nog even rust nodig hebben en oma even moet wachten en dat als ze het toch willen ze zelf oma maar op moeten halen en een uurtje met haar langs moeten komen bij jullie?

x ing

volgens mij is het heel simpel... oma kan nog wel zo lang in de auto zitten?? dan halen je schoonouders haar maar op, en dan komen die naar jou samen met oma. jij bepaalt toch zelf wanneer jij gaat rijden/reizen ongeacht oif je nou borstvoeding geeft of niet.. en als je schoonouders zo graag willen dat oma het achterkleinkind ziet, dan gaan ze zelf maar voor taxi spelen... verder vind ik het ook nog al wat , dat je zelf op pad moet om je kind te showen, als ze het graag willen zien, dan kunnen ze toch best wat moeite doen???? of zie ik dat nou verkeerd?

Hoi Twiki,
Ben het er mee eens dat je echt niet zo'n lange reis moet maken nog, en al helemaal niet voor een ander terwijl je het zelf niet ziet zitten.
Inderdaad zouden je schoonouders haar ook even kunnen ophalen, en weer terug brengen als ze het dan zelf zo zien zitten.
En anders..voorlopig maar niet..
Hoe is jullie contact met overgrootmoeder?
Niet zo, als ik het goed begrijp?
Foto;s sturen is ook leuk toch?
Groet R

Hoi hoi

Hier ook een zelfde soort probleem.....mijn schoonouders wonen in maassluis en wij is enschede...das 2 uur rijden
Toen Jesse geboren was reed mijn schoonvader nog in een auto van de zaak
Door wat problemen op de zaak mag hij de auto nou niet meer voor prive gebruiken
Ze kunnen dus niet meer onze kant opkomen en nu verwachten ze van ons dat wij minimaal om t weekend bij hun langs gaan
Nou dacht t niet.....er is ook nog zoiets als een trein hoor vind ik
Om t weekend gaan mijn andere kids naar hun vader en ik vind het dan ook wel eens lekker iets met zn drieen te doen en de weekenden dat de kids er wel zijn vind ik ook niet dat ik hen die reis steeds moet aandoen
Ze hebben alledrie een hekel aan lange afstanden en eentje is er wagenziek.
Ik vind dat hun t maar moeten oplossen....wij komen gewoon af en toe als wij daar zin in hebben....punt uit
Ik kan ma voorstellen dat de overgrootoma van jou kindje je kindje dolgraag wil zien
Is het dan misschien niet een optie om je oma dan toch met een taxi te laten komen en dan kan ze een uurtje ofzo blijven.....dan kunnen je schoonouders haar daarna ophalen (neem even aan dat die wel bij jullie in de buurt wonen) en mee naar hun huis nemen......dan is ze daar ook weer eens geweest.....toch?
Dat lijkt me een goeie oplossing voor alle partijen, want jij moet echt nog niet zon lange rit maken hoor met een baby van nog geen 3 weken
Voor je kindje niet goed en ook voor jou niet....weet niet of je hechtingen hebt enzo
Maar ik kon na 2 maanden pas weer echt goed en wat langer in de auto zitten
Wij zijn met 9 weken voor t eerst geweest en ik moet zeggen dat het ook toen nog best tegen viel

Succes in ieder geval, en laat je niet dwingen te doen wat je niet wil

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan