Advies en ervaringen gevraagd!

<p>Lieve dames, </p><p> </p><p>Ik heb in juli mijn implanon eruit laten halen. Sindsdien een wat onregelmatige cyclus, verschild tussen de 30 en 45 dagen.. vrijdag 1 November mn laatste periode gehad, deze duurde 6 dagen en was ontzettend heftig met stolsels en ik voelde mij er enorm beroerd van wat tot nu toe nog niet het geval was geweest. Nu heb ik mijn menstruatie nog niet gehad sinds 1 november maar ik heb wel gekke klachtjes, soms een rommelbuik, 3 dagen geleden echt enorme kramp, zoveel dat ik niet meer recht kon staan. Dit hield een uur of 2 aan. Al sinds een aantal dagen op en af maagzuur. Enorm gevoelige borsten, en dan bedoel ik echt enorm, als mn shirt eroverheen gaat doet dat gewoon pijn, ook de hevigheid hiervan komt en gaat over de dag verspreid. Ik irriteer me aan geurtjes terwijl ik normaal echt niet zo goed ruik. Vanochtend een test gedaan van clearblue die was negatief en omdat mn cyclus onregelmatig is geen idee wanneer en of ik geovuleerd heb. Nou denk misschien ben ik wel schijnzwanger joh, of zou ik toch zwanger kunnen zijn maar is het dan niet gek dat de test negatief is en ik wel zoveel klachtjes heb? Oh met vrijen eergister deed het ook echt pijn, dit heb ik normaal nooit, en nu voelde het alsof mn baarmoeder platgedrukt werd.. heeft er iemand enig idee wat er met mijn lichaam aan de hand is of heeft iemand weleens het zelfde meegemaakt? </p><p> </p><p>Alvast bedankt ladies! </p>

Ik zou een andere test doen. Niet van Clear blue. Mijn eigen ervaringen (en die van menig andere dames hier) zijn wel dat die testen niet heel gevoelig zijn en hebben veel HCG nodig om positief te testen. 
De beste zijn de vroege testen van de Kruidvat. 
En doe het echt met ochtendurine. 
Succes! 

Je beschrijft dat je cyclus soms 45 dagen kan duren, dat betekend tot 15 december, zou dus even tot die tijd wachten met testen. Ben je daarna nog niet ongesteld doe dan even een testje

Soms kan je denken zwanger te zijn maar ben je het totaal niet! Ik ben nu 8 weken zwanger en juist mijn tepels doen totaal niet zeer, echt mijn borst zelf met erop liggen enz!

Ik zou ook even uitgaan van je langste cyclus (45 dagen) en dat als NOD aanhouden. Inderdaad geen Clear Blue gebruiken. Die is vrij ongevoelig als je daar vroeg in de zwangerschap mee test en je zult de eerste niet zijn die met een negatieve test in haar handen staat en later toch zwanger blijkt te zijn.
De Kruidvat Early is wel gevoeliger, maar geeft nogal eens een valse uitslag (een dun pennenstreepje in plaats van dat de test streep even dik is als de controle streep). De Kruidvat 2 voor 5 euro is een hele fijne om vroeg mee te testen en raar maar waar... zelfs nog iets gevoeliger dan de Kruidvat Early.
Succes en ik duim voor je!

Ik begrijp dat je die angst hebt Elsie, als je dat zelf hebt meegemaakt. Ik vind dat iedereen het voor zich moet bepalen. Ik heb in het begin weleens vroeger getest (cyclus wisselde ook een beetje) en ik pakte dan de vroegst mogelijke dag. Positieve test in handen en het is vaak in een vroege miskraam geëindigd. Of andersom, negatief getest en een kleine week later bleek ik toch in verwachting. Die teleurstellingen steeds wilde ik niet meer en ik heb ook geen nare ervaring met een bbz dus die angst zit er bij mij niet in. Ik waak er ook voor om angstig te zijn voor alles wat mis kan gaan (dat geeft alleen maar stress) dus ik sta heel anders in het stukje dat het gevaarlijk is om te wachten tot de langste NOD dag. Nogmaals; ik begrijp natuurlijk dat jij door jouw ervaring een andere mening hebt. Logisch. :) En dat mag ook.

Het zou nog twee dagen zijn tot de 15e. Heb je het al aangedurfd om een een (vroeg) testje te doen? Ik ben super benieuwd. ?

Terug
Bovenaan