Advies gevraagd: avond voeding baby 9 maanden

Hoi allemaal,
Mijn dochter is 9 maanden en wij zijn nu gedeeltelijk overgestapt van bv naar kv. Tot een aantal weken geleden kreeg ze volledig bv dus wist ik niet hoe veel ze dronk maar nu ziet de dag er ongeveer zo uit:
6.30u wakker en bv
7.30u boterham
9.00u kv 90 ml
9.15u slapen (45-60min)
10.30u fruithap met een beetje water
12.00u 1,5 boterham met een beetje water
12.30u slapen (2-2,5u)
15.00u 180 ml kv (daar drinkt ze de helft van op)
16.30u snack (cracker/rijstwafel oid) met een beetje lauwe thee
17.30u-18.00 avondeten
18.45u 180 ml kv (ook daar drinkt ze maar de helft van)
De kv drinkt ze dus niet veel van, 180 ml wat als advies op de verpakking staat heeft ze echt nog nooit gedronken in één keer. met als resultaat dat ze nu snachts 1 of 2 keer wakker wordt en echt honger heeft. Die laatste fles snap ik ook wel, ze heeft nog een uur daarvoor gegeten.. wat te doen? Om 23.00u wakker maken voor nog een flesje kv? Bv gaf ik altijd op verzoek dus ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor een voeding.. maar dit werkt dus ook niet helemaal.. ze eet goed dus daar ligt het zeker niet aan. Toen ik nog bv gaf kwam ze af en toe een keertje snachts.
Iemand tips?
 
Ik zou proberen met het brood eten een fles te geven. Dat werkte hier wel goed.
Dus smorgens als ze wakker wordt, dan 12.00.
 
Idd, 3 flessen per dag om 7-13-19, steeds zo'n 6 uur ertussen is een 'normaal' ritme met 9 maanden.

Ik werk op een kinderdagverblijf en meestal gaat het ritme met 9mnd zo:
6.30 150-180cc
7.30 boterham
9.00 fruit en water
9.30-11.00 slapen
12.00 boterham
13.00 150-180cc
13.30-15.30 slapen
15.45 cracker, rijstewafel ofzo en water
17.30 groente
19.30 150-180cc
Slapen

Dan alsnog zijn er nachten dat ze wakker worden voor een fles hoor. Ik heb 2 dochters en hield altijd bovenstaand ritme aan zodra ze over gingen op 2 slaapjes. Maar ze kwamen tot 12 maanden geregeld nog voor een nachtvoeding, tot 16 maanden ook nog wel eens hoor.. dus voldoende voeding overdag zorgt helaas niet altijd voor probleemloze nachten, verwacht dat niet!!
Ik probeerde altijd een klein flesje van 90cc te geven ipv een hele volle van 180cc in de nacht, zodat ze daar niet aan gewend raakten.

Maar de voeding over de dag wat eerlijker verdelen met steeds zo'n 6 uur ertussen is wel wat beter denk ik, en grote kans dat ze de laatste fles dan ook beter drinkt. Een volle 180cc hoeft niet perse, maar in ieder geval 120-150cc is fijn..


 
wat de andere dames zeggen. 
Maar mijn dochter heeft nooit grote flessen gedronken. Vanaf een maand of 6/7 wel 180 ml op de vroege ochtend. Maar verder had ik mazzel als er 150+5 in ging. 
rond 10/11 mnd ging ze de middagfles en de avondfles slechter drinken, dus vanaf toen heeft ze nog een maand of 3 de ochtendfles en een rietjesbeker (150ml) rond 15/16 uur gehad. Dat ging beter. Inmiddels is ze bijna 14 maanden en is de middagbeker havermelk geworden. Ze krijg wel nog steeds die ochtendfles. 


Zij sliep nooit structureel door. Sinds 10 maanden weigerde ze veel avondeten, maar goed of slecht eten had niet echt verband met wel of niet doorslapen. Ze doet het gewoon soms wel en soms niet. Verlatingsangst, virusjes, tandjes enzo hebben veel meer invloed. En dan geef ik een klein flesje van 60 ml als ze echt niet verder wil slapen. Misschien moet je kindje even wennen aan kv? zijn het wat krampjes? Hoe gaat het met de tandjes en speelt er verlatingsangst?
 
Terug
Bovenaan