advies gevraagd. en update

Hallo,

Ik ben zaterdag begonnen met de voedingen om de 4 uur te zetten. Dit ging hartstikke goed en meneer was heel tevreden. Maar vannacht heeft Tjerk zich helemaal niet gemeldt tot ik wakker schrok om half zeven. Eerst in de wieg gekeken of het allemaal nog wel goed was met hem, toen wakker gemaakt voor een fles. Maar nu mist hij vandaag dus wel een voeding. Hij komt zelf om de 4 uur en drinkt dan 130 ml ongeveer. Weet natuurlijk niet hoe het vannacht gaat, maar moet ik een wekker zetten en hem wakker maken voor een voeding of moet ik hem laten liggen? Hij slaapt lekker en is niet heel hongerig.

Vind wel dat het erg hard gaat allemaal hoor. Sinds dinsdag lacht hij naar me (2,5 week oud), vrijdag is hij begonnen met goudvisje spelen als de fles in beeld komt, en vanavond in de box lag meneer heerlijk te kijken naar zijn mobile. Heb het idee dat hij wel erg snel is met veel dingen. Zeker voor een jongen. Zijn maatje 56 is nu toch echt aan de kleine kant. Hij is nu 3 weken en 2 dagen. Vrijdag moeten we weer bloed prikken en naar de kinderarts. Ben heel benieuwd hoe zijn bloedwaarden nu zijn, maar hij doet het thuis heel goed dus ik verwacht wel dat hij er doorheen is.

Jeey geen idee of je hem wakker zou moeten maken. Ik geef zelf bv en maak me bij Connor geen zorgen, wat ie 's nachts niet eet, eet ie er op de dag wel weer bij.
Klinkt wel alsof het heel goed met hem gaat, dus zou me niet al te veel zorgen maken hoor!!

Greetz Esz

heey, het wakker maken wordt soms geadviseerd omdat somige kinderen stil honger lijden (die kunnen zich dan niet melden en door voedingstekort in een soort coma raken), maar als jou kindje zich goed meld met honger EN al in gewicht is toegenomen hoef je dat niet te doen, lekker laten slapen!
Onze dame heeft het ook al een aantal x tot 5.30 vol gehouden vanaf 22.30, ik blijf hopen op herhaling,,haha

Thanks voor het advies op korte termijn hahaha. Hij had van de week tekort want toen bleef hij veel huilen en na het verhogen van de voeding was hij tevreden. Hij krijgt ook echt al wel bollere wangen en wordt al langer. Zit alleen met het probleem dat hij in het begin zijn bloedsuiker niet op peil kon houden en dus echt op bepaalde tijden en vaak moest drinken. Vind de begeleiding met voeding trouwens ontzettend slecht. Als hij 5 weken is hoef ik pas naar het cb en je kunt hier alleen op dinsdag terecht om te wegen maar niet voor een consult. En om nou naar het ziekenhuis of de huisarts te bellen is ook nogal wat. Volgens de schema's op internet mag hij met zijn gewicht (van 2 weken geleden) ook naar 5 voedingen van 135ml die hij nu krijgt.

Ik zou zeggen lekker laten slapen! Hij meldt zich vanzelf wel als hij honger heeft!! Is ook lekker voor jezelf toch??!!! Succes ermee. Welterusten als je dit nu nog leest!

Groetjes Tamara

Hola.
Hier eet Juliaan meer sinds 3 dagen.
Met 8 weeken precies eet hij nu 150. elke 3-4 uur.
hij slaap soms lang en diep.dus ik maak hem niet wakker mijn moeder gevoel zeg niets om te zorgen te maken.dus dan laat ik gewoon liggen.
vertrouw jou gevoel dat werk goed bij mij.
Hij is ook snel met alles en groeit snel wel geweeldig natuurlijk.maar ik wil hem nog klein houden jjajajaj.

zou hem idd laten slapen anders leer je hem alleen maar aan dat hij snacht ook moet eten en dan ben je dadelijk verder van huis. dat probleem had ik met de oudste, maakte hem ook wakkker voor een voeding (wist ik veel) en tot een jaar kwam hij trouwe snachts voor een voeding

een baby mag in de nacht 6 uur op zich laten wachten.
en na een aantal weken zelfs wanneer ze zelf weer willen.
alicia schrok ik vanmorgen ook van!
ze had om 11 uur de laatste voeding. meestal komt ze tussen 3 en 5 uur.
maar vanacht dus niet het was ineens half 7 toen ze beetje begon te mopperen.
maar toen had ze ook echt honger.

dus als je jochie wil blijven slapen laat hem maar lekker ;) maar als hij komt zeuren na lange tijd kun je gerust iets meer aanbieden :) hij moet namelijk die uurtje wel inhalen

Terug
Bovenaan