Advies gevraagd flesvoeding baby 5 weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben op zoek naar advies rondom de hoeveelheid flesvoeding. Onze dochter is bijna 5 weken oud en krijgt vanaf de geboorte flesvoeding. In de kraamweek zaten we al heel vlot op 7x90cc (op advies van de kraamzorg). We voeden op verzoek.</p><p>Nu weegt ze 4,3 kg, en als ik flesjes van 90cc geef komt ze na 1,5 uur voor de volgende. Alles uitgesloten, het is geen zuigbehoefte, aandacht, vieze luier oid, het is echt honger! We besloten om haar flesjes te geven van 120cc met het idee 'ze drinkt op wat ze op kan'. Nou die flesjes gingen er zo in, en ze kwam gemiddeld om de 3,5/4 uur en we zaten dus op 6 flesjes per dag. Helemaal goed dachten we! Maar nu komt ze met 120cc ook weer na 2,5 uur met honger. We hebben haar nu dus een paar dagen 7 flesjes van 120cc gegeven, maar dit is duidelijk qua hoeveelheid veel te veel. Ze geeft ineens flinke mondjes terug, heeft veel vaker de hik en is onrustig. </p><p>Is dit nu het moment om de voeding te mengen met forte? Of heeft iemand anders tips? Uitstellen is wat mij betreft echt geen optie, dan heb ik eigenlijk de hele dag een huilende baby.. </p>
 
Wij zijn met 1 maand begonnen met bijmengen met forte. Werkte echt geweldig. We hadden een veel tevredener kind. Ze is inmiddels bijna één en krijgt nog steeds forte.
 
Forte hielp bij ons ook goed! Baby is nu 8 maanden en krijgt het nog steeds. Ik zou het proberen! Wij mengden het eerst, maar je kunt volgens mij ook in één keer overstappen
 
Terug
Bovenaan