Advies gevraagd over voeding

Hoi dames, ik zou graag jullie advies willen.

Mijn zoontje is nu precies 8 maanden. Dinsdag ben ik bij t cb geweest. Hij is de afgelopen tijd weinig aangekomen in gewicht en lengte, maar dat is niet zo erg. Want hij liep al wat boven de gemiddelde lijn. Verder was alles goed. Nu kreeg ik het advies om hem 's midsags ipv 1 broodje, 2 broodjes te geven en de fles die hij daarna kreeg dan weg te laten. Daarnaast dan na zijn groentehap yoghurt te geven en dan langzaamaan ook die fles te laten vallen. Dan zou dus nog 1 fles hebben 's ochtends en verder alleen vaste voeding. Dit is mijn eerste kindje dus ga er vanuit dat ik dit advies ook kan opvolgen.
Nu ging hij de volgende dag naar t kdv en vonden zij dit advies wat vreemd. Ze zijn dit niet gewend bij kinderen van die leeftijd en hun advies is om in de middag nog 1 broodje te doen en een kleine fles (150cc)
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Wat is nu het beste voor mijn zoontje. Hij zou het wel redden zonder de middagfles. Hij eet en drinkt alles. De avondfles hebben we nu al minder in gedaan(150cc met 7 schepjes en 1 schepje rijstebloem)
Uiteindelijk beslis ik natuurlijk zelf, ondanks alle goedbedoelde adviezen van t cb en kdv, maar ik weet het niet meer! Wat hebben jullie gedaan/zouden jullie doen??

En nog een andere vraag. Hij krijtg nu ook yoghurt en dan volle yoghurt(advies cb) dit hebben ze bij t kdv ook maar is niet altijd meer goed eind van de week. Dus adviseerde ze me om dan voor de zekerheid zelf wat mee te geven. Maar wat geef ik dan mee? Want verse zelfgemaakte voeding(bijv groente) mogen ze niet geven ivm haccp. Als ik yoghurt in een bakje doe mag dit dan ook niet? En wat koop ik dan? Want je kan geen kleine verpakingen hiervan kopen. En is danone wel goed? En dat is niet zoveel als hij normaal krijgt.. (100 a 150 gr)

Sorry voor t lange verhaal en vele vragen maar heb echt hulp nodig!!
Alvast bedankt!

Liefs myet
(april mama)

Alicia is nu 9 maanden en krijgt sinds 8 maanden ook geen middag fles meer. Maar wel beetje 30 cc halfvolle melk na het brood. Wij doen sochtends pap en in de avond 180+6

Hoi,

Hier ons schema als volgt (jochem is 23 dec 9 maand)

6.30 fles opvolg melk 180 + 6
9.00 fruit of ontbijtkoek en wat sap/thee/water
slapen tot 11 uur dan thee
12.00 2 boterhammen met 150 gewone melk
13.30/14.00 fruit
slapen tot 16 uur
16.00 sap
16.50 warm eten + toetje
18.30 flesje gewone melk

Dus hier ook nog maar 1 fles, nou moet ik wel zeggen dat onze man best voortvarend is hoor.
Hij geeft het allemaal zelf aan dit is niet helemaal op advies van cb.
Daarbij was ons beertje vorige keer 74 cm en 11,8 kilo. Moet di weer naar het cb.
Opvolgmelk vind tie niet veel aan denk ook dat de ochtendfles met opvolg melk niet lang meer duurt.

Moet zeggen dat wij het hier ook zo hebben gedaan wat het kdv jou zegt.....1 boterham en een kleine fles van 150....
Op een gegeven moment wou die de fles van 150 ook niet meer merkte ik doordat hij ermee ging spelen enz.
Toen heb ik hem voor het proberen 2 boterham gegeven en 150 cc gewone melk en dat gaat super.
Ik maak uit jou verhaal ook op dat ze niet hebben gezegd gelijk alles laten vallen maar langzaam aan.
Kijk gewoon hoe het gaat en kijk naar zijn behoefte.
Jochem hadd gewoon geen behoefte meer aan de opvolgmelk om 12 en 18.30......
Wat raar dat je geen verse groente mag mee geven naar het kdv......maar dat ter zijde.
Ik weet dan idd ook niet of je yoghurt in een bakje mee mag geven.....?
Hier houd jochem niet dan danone dus die krijgt meestal iets van yogurt of van vla 2 eetlepels.
Weet niet of je er zo wat aan hebt maar volg je gevoel en kijk naar je mannetje veel belangrijker dan al die adviezen van het cb en kdv!

liefs louise

Ik zou je eigen gevoel volgen, hier hebben alle kids tussen de 8-9mnd precies hetzelfde gehad (dip in groei), mn meisje was ook dit keer maar een ons bijgekomen.
Je kunt wat meer brood geven evt en daarna wat melk uit een bekertje laten drinken, dan zit je in het midden!!

Ik zou zelf echt geen danone geven, een klein pakje volle yoghurt kost minder en daar kan hij zeker een paar keer van eten, of een potje fruit meegeven!
Succes ermee

krijgen jullie kleintjes al gewone vla en yoghurt?
ik betaal me scheel aan die stomme nestle toetjes. en ze stinken ook nog. blegh.
pascal eet t bakje er bijna bij op, maar toch.

Terug
Bovenaan