Advies gevraagd ovulatietesten

<p>Ik heb even wat advies nodig. Wij proberen nu sinds januari dit jaar weer zwanger te worden, dit helaas nog zonder resultaat. Van onze dochter waren we redelijk snel zwanger (binnen 10 maanden, en tijdens dit proces 2 miskramen gehad).</p><p>Deze maand dacht ik eens ovulatietesten te gaan gebruiken. Ik heb een onregelmatige cyclus, maar de laatste 3 maanden tussen de 40 en 44 dagen dus redelijk regelmatig! Ik ben al op dag 18 begonnen met de ovulatietesten en zag de 2e of 3e dag al best wel een duidelijke 2e streep. Nog net niet positief maar er tegen aan zeg maar. Daarna is het alleen maar afgenomen en de laatste dagen is er amper nog een streep te zijn (ik zit nu op dag 28, zou rond deze dagen eigenlijk wel een eisprong verwachten).</p><p>O ja, ik heb ook pscos maar heb begrepen dat als je niet altijd een zelfde dikte lijn hebt dat ovulatietesten gewoon zouden moeten werken !?! </p><p>Nu dus mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft. Kan de piek nog komen of zal ik hem toch deze maand vroeg gehad hebben?</p><p> </p>

Ik zou eerder beginnen met de ovulatietesten. Echt al bij dag 10 ofzo. Dan de testen elke dag proberen op ongeveer hetzelfde tijdstip te doen. En enkele uren ervoor even zo weinig mogelijk drinken. Dan sluit je uit dat je de testen hierdoor beinvloed. 

Verder plakte ik ze in een noteblok met dag, datum, tijd en dag van de cyclus. Zo ging ik in enkele maanden een patroon herkennen.

Omdat ik het toch twijfel vond waar de piek nu precies zat ben ik op de dagen dat ik echt dacht twee even duidelijke streepjes te hebben, de cb ovulatietest gaan doen. Dus smiley of rondje. Die zijn stukken duurder maar omdat je alleen op de "waarschijnlijke ovulatiedagen" doet heb je er niet zoveel nodig.
Had mijn ovulatietesten van bol.com, dipsticks. Waren echt de goedkoopste die ik kon vinden. Las niet alleen maar goede ervaringen hiermee maar bij mij deden ze het perfect en heb er zeker 50 gebruikt in totaal ?

Ik kocht ook de dure smiley cb testen omdat ik steeds dacht: is t nu dik genoeg?? Die doe ik dan als de goedkope test goed zichtbaar is, dan is het ook niet zon klap in je portemonnee. Een vaste smiley was duidelijker, miss helpt t.

Hoi, ik gebruikte de ovulatietesten van de Action. Wanneer er 2 strepen leken te verschijnen of wanneer ik bijna de eisprong verwachtte, gebruikte ik de digitale smile van cb voor extra zekerheid.

Mijn cyclus duurde ook erg lang en onregelmatig. Maar door vroeg te beginnen met testen kon ik altijd de piek vinden. Overigens zat de Action test er nooit naast, even als de zwangerschapstest van Action. Met de testen was vrij snel zwanger, maar dat zegt niet altijd iets voor een ander. 

Spannend en veel succes!

Terug
Bovenaan