Advies gevraagd... verandering kdv

Hallo allemaal,
Ik wil veranderen van kinderdagverblijf. Ik twijfel nog een klein beetje, want het is natuurlijk niet niks om aan anderen te moeten wennen. Maar ja, als we zouden verhuizen dan zouden ze ook naar een ander moeten?

De reden: Te lang onderweg, MOET met de auto, dus benzinekosten en ze zijn weer duurder geworden... En daarbij ben ik op zich best tevreden, maar echt super is het ook niet.

Wat zouden jullie doen?

groetjes Maris

Hai,

Tis een grote stap om naar een andere te gaan, je kids zijn de kdv gewend, jij de leidsters en Gijs is een beetje onrustig dus om hem daar weer weg te halen is voor hem een grote stap.
Ik zou me goed laten informeren over de andere en bedenk of het waard is om langer te rijden of dat je kids weer helemaal op nieuwe moeten wennen en jij ook.

Succes.

De keus zou voor mij snel gemaakt zijn, als ik niet tevreden zou zijn.
Ik zou dan wat anders kiezen, maar ik denk dat er altijd wel iets is op elk kdv wat je niet helemaal leuk vindt.

Gr Linda

Hoi Mariska,

Tuurlijk is het een grote stap maar kinderen zijn flexibeler dan je denkt.

Sven moest afgelopen zomer van de babygroep over naar de peutergroep. Ik zag er enorm tegenop omdat zijn beste vriendinnetje wel in die andere groep bleef. Ook de leidsters vond hij daar helemaal geweldig. Ik was echt bang dat Sven het niet meer leuk zou vinden.
De eerste twee weken vond hij ook moeilijk en regelmatig zei hij dat hij niet naar de Trijo (kdv) wilde. Nu gaat het prima, hij heeft bergen nieuwe vriendjes en vriendinnetjes en ook de leidsters vindt hij harstikke lief.

Het zal in het begin wel moeilijk zijn maar uiteindelijk komt het echt wel goed. Straks moeten onze kindjes ook naar de basisschool waar ze ieder jaar van klas wisselen dus dan kunnen we ze er maar net zo goed nu al op voorbereiden.....

Groetjes,
Maike

Hoi Mariska,

Lastig hoor!! Als je bij het andere KDV een beter gevoel hebt dan zou ik switchen. Je kinderen zitten toch lang op het KDV en wat Maike zegt ze zijn flexibeler dan je denkt.

Succes met je keuze. Ben benieuwd wat je hebt besloten.
Gr. Floor

Terug
Bovenaan