Advies gevraagd! Voeding/slaapschema baby 10 weken

<p>Hallo,</p><p>Graag jullie advies / ervaringen.</p><p>Onze kleine meid sliep al best snel door vanaf het moment dat we 5 flesjes zijn gaan geven ipv 6. (Toen was ze ongeveer 6/7weken oud) Dit ritme zag er toen zo uit:</p><p>7 - 11 - 15 - 19 - 23</p><p>Op dit moment sliep ze overal: dus in de box, bij mij, soms in haar bedje, in de wandelwagen etc. Rond week 9 merkten we dat ze vooral in de avonden het er niet meer mee eens was om bij ons te slapen of in de box en werd heel huilerig.</p><p>Vanaf dat moment heb ik besloten om haar te leren dat alle slaapjes in haar eigen bedje zijn. Dit was 3 dagen moelijk, maar inmiddels lukt dit vrij aardig.</p><p>Maar nu komt het volgende  "probleem". Nu moet ik haar voor de fles van 23u wakker maken, die drinkt ze dan slapend op. Daarbij slaapt ze ineens niet meer tot 7u smorgens maar komt ze tussen 3 en 5 weer! Hoe kan dit?</p><p>Het voeding/slaapritme schema ziet er momenteel nu zo uit:</p><p>07:15 150ml/5. Slapen van 60min tussen 9/10uur <br />10:45 150ml/5  slaapje van ongeveer 2 uur tussen 11:30 -14:15<br />14:45 150ml/5 slaapje van ongeveer 50/60 min rond 4/5 uur.<br />18:45 150ml/5 gaat dan meestal rond 20:00 slapen<!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_bodytext_210509_204345_360.sdocx--></p><p>22:30 150ml/5 </p><p>Komt hierna dan ineens elke nacht wakker! Soms wil ze een flesje, soms is een speentje genoeg, maar dan moet ik elk uur terug om een speentje te geven.</p><p>Iemand een advies om ze weer door te laten slapen na het flesje van 22:30? Of moeten we haar dan gewoon door laten slapen en het zelf laten regelen?</p><p>Alvast bedankt voor het meedenken..</p><p> </p>

Dat gaat nog veel vaker veranderen :) Wij hebben onze dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding en we hadden de mazzel dat ze 's nachts ook nooit voor een voeding kwam. Volg je kind!

Je kindje is 10 weken. Het feit dat ze een tijdje heeft doorgeslapen is geen garantie voor de rest van haar leven. Ritmes veranderen gewoon. Mijn dochter sliep periodes door en werd vervolgens weer 3 x per nacht wakker. En waarom, ja dat vertelt ze natuurlijk niet. Ik zou het was loslaten want het is abosluut normaal dat kindjes nog wakker worden snachts om wat voor reden dan ook. 

Afhankelijk van haar gewicht zou ik die fles van 22.30 laten staan. Anderszijds kan je m ook weg laten en kijken hoe de nacht er dan uit ziet. Ze zal wel wakker worden, misschien wel vaker dan eens ?

Je kindje is nog erg jong, het is dus niet gek dat ze snachts voor een voeding komt. Ik zou zeggen: go with the flow en volg lekker je kindje.

Ik heb even andere ervaringen op verschillende forums gelezen..
Daaruit geprobeerd om het flesje van 22.30 eerder te geven,  zodat het niet midden in haar diepe slaap is. Dus om 21.40 heb ik haar laatste flesje gegeven. 
Met resultaat... onze meid meldde zich om 06:50 weer! 
Dacht wel fijn voor andere om dit te weten,  om ook eventueel te proberen. 

Terug
Bovenaan