Advies gevraagd: Wondjes tepel

<p>Hallo,</p><p>ik geef inmiddels 5,5 maand borstvoeding. In de kraamweek last grhad van tepelkloven verder nooit ergens last van en heb nu ineens allemaal kleine wondjes op mijn tepels. Ik vond alleen alles over komt door verkeerd aanleggen... maar de kleine is inmiddels 5,5 maand en drinkt al 5,5 maand hetzelfde. Dus het lijkt mij heel erg sterk dat het door verkeerd aanleggen komt! Maar het belangrijkste is hoe kom ik hier vanaf! Het is niet zo pijnlijk als ze aan het drinken is als in de kraamweek met de tepelkloven. Nu is het meer een jeuk gevoel tijdens het drinken. </p><p>Ik gebruik al Purelan maar heb niet het idee dat het over gaat. </p><p>Iemand DE oplossing voor mij?</p><p>(stoppen met bv is geen oplossing)</p><p> </p><p>alvast bedankt :)</p>

Krijgt de kleine misschien tandjes? Kan natuurlijk rond die leeftijd. Ik heb in het begin erg lang last gehad van kloven (tongriempje bleek te kort) en de lactatiekundige heeft toen speciale pads die dat sneller helpen genezen aanbevolen. Volgens mij heten  die kendall hydropads (is al een jaar geleden, maar die naam meen ik me te herinneren). Hielpen heel goed, zelfs bij kloven die er al 11 weken zaten ;-).
Sterkte ermee!

Zou het spruw/ schimmelinfectie kunnen zijn? Schimmelinfecties geven jeuk. Verder weet ik het ook niet zo goed. Mocht je het niet vertrouwen zou ik ff bij de ha langsgaan en anders een lactatiekundige bellen. Sterkte ermee

Thnx voor de tips. Spruw had ik zelf inderdaad ook al aan gedacht. Maar bij onze kleine uk is helemaal niets te zien in dr mondje. Dat ziet er gewoon normaal uit. Zal morgen voor de zekerheid de ha bellen. Misschien is het inderdaad een schimmelinfectie of iets dergelijks

Een vriendin van mij heeft heel veel gehad aan multi mam kompressen, zijn best prijzig maar je kan ze, indien je niet te grote borsten hebt, door midden knippen zodat je dubbele hoeveelheid hebt en je kan ze ook best 2x gebruiken. Je hebt ze ook van medela maar die zijn nog duurder

Terug
Bovenaan