Advies gevraagd

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Ik heb een vraagje.. </p><p>Een goede vriendin van mij zit al langere tijd in een traject om zwanger te worden, tot nu toe steeds teleurstellend. </p><p>Nu heb ik echter ontdekt dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. En ik merk dat ik het deze keer erg moeilijk vind om het haar te vertellen. Ze weet dat onze wens voor een 2e er is. En ik weet zeker dat ze het ons ook echt wel gunt, maar ik kan me voorstellen dat het voor haar wel erg moeilijk moet zijn om te horen. Heeft iemand tips wat juist wel of niet te doen/zeggen? </p><p> </p><p> </p>
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou het gewoon eerlijk vertellen denk dat ze ďat zeker waardeerd. Maar het zijn heel moeilijke momenten inderdaad heb dit zelf ook gehad om het iemand te vertellen waarbij het niet lukt. 
Succes!?
 
Precies zoals je het hebt opgeschreven. Zeggen dat je veel aan haar denkt en begrijpt hoe moeilijk zij het heeft. Dat jij het daarom moeilijk vindt om te vertellen dat je zwanger bent, maar het haar absoluut wel wil vertellen. 
En gefeliciteerd natuurlijk!
 
Beter eerlijk vertellen. Ik heb, soort van, hetzelfde meegemaakt. Een vriendin van mij probeert al jaren zwanger te raken. En ik was binnen 2 weken zwanger. Mijn vriend was erg enthousiast en had het gelijk van de daken geschreeuwd ongeveer dus kwam zij erachter. Nog voordat ik het haar kon vertellen. Dat kon ze niet zo waarderen en ik voelde me daar zo slecht over. Dat ik het haar niet gelijk zelf had verteld. Maar ik wilde haar ook niet kwetsen. Het is een lastige situatie.
 
Hier hetzelfde meegemaakt. Een vriendin is al langer bezig en die is nu een medisch traject ingegaan. Ze wist dat wij ook bezig waren voor een tweede en dat bleek vrij snel raak. Ik heb het haar zelf verteld en we hebben het ook gehad over haar gevoelens, dat die ook belangrijk zijn en er mogen zijn. We hebben gewoon afgesproken dat zij het aangeeft als het te veel wordt om het erover te hebben en dat gaat tot nu toe heel erg goed. Zolang we allebei maar onze grenzen aangeven. ;) 
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Sowieso vind ik eerlijk zijn het belangrijkst maar de tip van grenzen aan laten geven vind ik nog wel een goede! 
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Sowieso vind ik eerlijk zijn het belangrijkst maar de tip van grenzen aan laten geven vind ik nog wel een goede! 
 
Terug
Bovenaan