Advies gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag: ben net gestopt met de pil, en ben niet aan het ontpillen geweest, we zijn zeg maar meteen gaan klussen . Gevolg daarvan is wel dat ik nu niet weet hoe mn cyclus verloopt, als ie 28 dagen was dan was ik de 11de ongesteld geworden. Ja en inmiddels ben ik het nog niet, en heb al 2 keer negatief getest (laatste keer vanmorgen).  
Bij ons in het zuiden  barst vandaag het carnaval los,  ik  denk niet dat ik  zwanger ben,  dus ga ervanuit dat ik vanavond wel  een paar glaasjes  alcohol  kan drinken.

Maar nou vraag ik me af: wat als je wel zwanger bent en je drinkt een paar glaasjes tijdens je zwangerschap: hoe schadelijk is dat? Heeft iemand hier ervaring mee?

xxx Muizeke

Zou het niet weten hoe schadelijk het is, maar zelf zou ik hoe dan ook geen alcohol nemen, als ik dan ook maar vermoed dat ik zwanger ben.
Zoals je misschien weet, heb ik die vermoedens nu ook, en ik kijk wel uit, neem niks van wat schadelijk kan zijn, eet al geen brie meer, filet american of iets wat daar ook maar op lijkt.
Dus dat is mijn advies.
Succes.
Liefs Kyrabella

Ha Kyrabella,

Dankje voor je reactie, ik heb ook besloten om gewoon voor alle zekerheid helemaal niet aan de alcohol te gaan met carnaval, je weet inderdaad maar nooit! En bovendien is het hier zonder drank ook supergezellig!!! Verder eet ik nu ook supergezond en idd geen brie en filet meer, ik had vanochtend alleen valse hoop dat de test positief zou zijn, terwijl dit pas ronde 1 is voor ons, maar van 2 negatieve testen sta je zo weer met beide benen op de grond (helaas).

Liefs Muizeke

Hey.

Ik ben misschien niet zo'n goed voorbeeld, maar ik drink op feestjes en verjaardag gewoon een paar biertjes en eet brie, filet american, drink koffie enz. enz.
Bij mijn vorrige zwangerschap heb ik daar   ook erg om gedacht en dronk alleen amstel malt. At geen brie enz.
Het heeft toen 1,5 jaar geduurt voordat ik zwanger was. We zijn nu ook al 1 jaar bezig en wil nu  lekker genieten van als dat lekkers. Zodra ik weet dat ik zwanger ben dan denk ik om alles wat ik niet hebben mag natuurlijk.

Groeten van Miena.
.

Hoi Miena

Malt bier is inderdaad een hele goede optie: wij hebben namelijk nog tegen niemand gezegd dat we nu echt bezig zijn om een kindje te maken, en als ik alleen spa drink met carnaval weet ik meteen dat een aantal vrienden van ons vraagtekens hebben. Mijn vriend en ik willen het pas vertellen als we een paar maanden zwanger zouden zijn. Dus das een goede oplossing,

bedankt,
Muizeke

Hoi Hoi,

Amstel malt is natuurlijk een goede optie, maar alcohol in dit stadium kan ook geen kwaad als je zwanger zou zijn. (je moet je natuurlijk niet 3 dagen helemaal lam zuipen...)

Mijn man en ik wilde gelijk aan kinderen beginnen na ons trouwen. Op onze trouwdag en tijdens onze huwelijksreis, heb ik gewoon een paar glaasjes alcohol gedronken. (en ons kindje was toen al in de maak)
Hoe het precies zit weet ik niet maar het schijnt dat een embrio de eerste weken geen (schadelijke) stoffen van de moeder binnen krijgt. Dit komt volgens mij omdat eerst de cellen zich aan het vermenigvuldigen  zijn, voordat hij voedingsstoffen via de navelstreng binnen krijgt of zo iets.
Maar goed, als je echt denkt dat je zwanger bent zou ik het zekere voor het onzekere nemen en op de malt verder gaan.
Je kan natuurlijk ook voor de zekerheid een test doen (of laten doen via de huisarts)

Hoi mama olga,

Bedankt voor je reactie, het is ook echt niet zo dat ik een enorme zuiperd ben hihihi alleen met carnaval is het wel heel gezellig ook wat mee te drinken, ik heb 2 tests gedaan, de laatste vanmorgen en beiden negatief (helaas)

Liefs Muizeke

Terug
Bovenaan