advies gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn schoonzus en ik gaan op een "gewone" en "vriendelijke" manier met elkaar om, we zijn geen dikke vriendinnen ofzo.
Nu hoorde ik dat ze in de MM zitten (via mn schoonmoeder, had 't aan mn man verteld)
In zijn familie zijn ze daar niet zo spraakzaam over. Ik wist wel dat ze graag kinderen wilde maar ze zegt er zelf nooit iets over. Moet zeggen dat wij ook niet verteld hebben dat we voor de derde gaan en dat die niet echt vanzelf wil komen, maar goed, wij hebben dan al 2 kids, en ze weet van de historie voor de eerste. (pcos)

Heb zoiets van, tja, zal ik d'r eens er naar vragen...of hou ik gewoon mijn mond en doe ik alsof ik van niet weet.
Ze zijn nogal "op zichzelf" en hebben naar mijn idee niet echt veel vrienden/vriendinnen.
1x heeft ze het er over gehad, toen zei ik ga toch naar een gyn!!! maar dat vond ze eng (beetje preuts)

Hihi heel verhaal maar goed, ga ik haar er naar vragen of niet...

Wat zouden jullie doen???

Liefs Mamaloetje

hoi mamalou,

dat is een moeilijke kwestie. het is vooral lastig omdat je niet zeker weet of ze wil dat meer mensen er vanaf weten. is zij een zus van je man of de vrouw van zijn broer? in  het eerste  geval kent je man haar misschien goed genoeg om in te schatten of ze advies op prijs stelt. misschien kun je zelf oppervlakkig beginnen over je eigen ervaringen met je zwangerschappen.als ze dan reageert door zelf iets los te laten kun je er op in gaan.

veel succes ermee,
groetjes gwen

Hoi Mamaloe,

Lastig hoor!
Het kan zijn dat ze het moeilijk vindt om er zelf over te beginnen en vindt ze het fijn als jij er over begint. Maar ik heb toch zelf ook meegemaakt dat mensen die er al langer mee bezig zijn en die dan helemaal zo'n traject ingaan er moeite mee hebben  en emotioneel zijn. Ze kunnen  zich heel erg  gekwetst voelen "als er over ze gepraat wordt". Want als jij haar laat weten dat jij het weet dan vermoed ze misschien waar het vandaan komt?
Je bedoelt het goed maar het kan heel verkeerd vallen.
Ik hoop dat je m'n verhaal een beetje snapt  

Wij zijn zelf ook al langere tijd bezig voor een tweede (anderhalf jaar) maar ik ben er heel open in om  niet in pijnlijke situaties te komen maar vooral ook omdat ik er dan over kan praten. M'n vrienden weten dan wat er leeft zeg maar.

Sterkte!
Dile

quote: Dile reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2007 15:10:55'));

Hoi Mamaloe,

Lastig hoor!
Het kan zijn dat ze het moeilijk vindt om er zelf over te beginnen en vindt ze het fijn als jij er over begint. Maar ik heb toch zelf ook meegemaakt dat mensen die er al langer mee bezig zijn en die dan helemaal zo'n traject ingaan er moeite mee hebben  en emotioneel zijn. Ze kunnen  zich heel erg  gekwetst voelen "als er over ze gepraat wordt". Want als jij haar laat weten dat jij het weet dan vermoed ze misschien waar het vandaan komt?
Je bedoelt het goed maar het kan heel verkeerd vallen.
Ik hoop dat je m'n verhaal een beetje snapt  

Wij zijn zelf ook al langere tijd bezig voor een tweede (anderhalf jaar) maar ik ben er heel open in om  niet in pijnlijke situaties te komen maar vooral ook omdat ik er dan over kan praten. M'n vrienden weten dan wat er leeft zeg maar.

Sterkte!
Dile

Hoi Dile, zoals jij hebt brengt, zo dacht/denk ik er dus ook over. Wil vooral niet dat ze het idee heeft dat er over hun gepraat wordt en dat wordt er op zich ook niet. Alleen heeft mn man zn moeder gevraagd hoe het gaat met zn zus. En die 2 kletsen dus ook nooit.
Het is nogal een familie "ik zeg nix". En ik ben het type "wat ik op mn hart heb knal ik eruit".
Nu heb ik dus niet verteld over de derde, maar dat is meer omdat we zoiets hebben als het na 2 jaar nog niet lukt dan zien we dan wel weer verder.
De derde zou een heel fijn kadootje zijn maar we gaan er dus niet extreem de MM voor in (geen ivf oid).

Misschien dat ik gewoon eens een balletje op gooi, heel neutraal en dan maar zien wat ze zelf wil.

Lastig... een familie die nooit praat...

hoi
Inderdaad een lastige situatie. In mijn schoonfamilie gaat het eigenlijk een beetje hetzelfde. Komt ook denk ik doordat wij niet bij hen in de buurt wonen. Via mijn schoonmoeder hoor ik ook wel dingen over mijn schoonzussen.
Toen wij voor onze oudste bezig waren, bleken   de broer van mijn man en zijn vrouw  ook in de MM te zitten. Toen we het eenmaal van elkaar wisten, konden we er samen heel goed over praten. Ik was het eerste zwanger, en zij was echt blij voor ons. Al snel daarna bleek mijn schoonzus ook zwanger.
Mijn andere schoonzus (zus van mijn man) heeft bijna een jaar geleden een miskraam gehad. Sindsdien hoor ik niets meer van hoe het gaat. Vraag het soms voorzichtig aan mijn schoonmoeder, maar zij weet het ook niet (of wil niet zeggen).
Zelf vertellen we ook niet dat we voor een derde gaan, willen het ook een verrassing laten zijn omdat niemand het van ons verwacht. Maar als we misschien weer de MM in gaan, weet ik niet of we het moeten vertellen. Als ik veel naar het ziekenhuis moet, zal ik toch oppas nodig hebben voor de oudste 2.
groetjes Melanie

quote: mel30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2007 21:34:06'));

hoi
Inderdaad een lastige situatie. In mijn schoonfamilie gaat het eigenlijk een beetje hetzelfde. Komt ook denk ik doordat wij niet bij hen in de buurt wonen. Via mijn schoonmoeder hoor ik ook wel dingen over mijn schoonzussen.
Toen wij voor onze oudste bezig waren, bleken   de broer van mijn man en zijn vrouw  ook in de MM te zitten. Toen we het eenmaal van elkaar wisten, konden we er samen heel goed over praten. Ik was het eerste zwanger, en zij was echt blij voor ons. Al snel daarna bleek mijn schoonzus ook zwanger.
Mijn andere schoonzus (zus van mijn man) heeft bijna een jaar geleden een miskraam gehad. Sindsdien hoor ik niets meer van hoe het gaat. Vraag het soms voorzichtig aan mijn schoonmoeder, maar zij weet het ook niet (of wil niet zeggen).
Zelf vertellen we ook niet dat we voor een derde gaan, willen het ook een verrassing laten zijn omdat niemand het van ons verwacht. Maar als we misschien weer de MM in gaan, weet ik niet of we het moeten vertellen. Als ik veel naar het ziekenhuis moet, zal ik toch oppas nodig hebben voor de oudste 2.
groetjes Melanie

Hoi Melanie,

Bij ons is het ook dat we het als verrassing laten omdat ook niemand het bij ons verwacht.
Ik moet af en toe naar de gyn maar mn beste vriendin weet ervan en past dan dus op :)
Heb wel ns op het punt gestaan om het te vertellen maar heb het niet gedaan hihi.

Ik denk dat ik gewoon een keer voorzichtig een balletje op gooi en zie wel hoe ze reageren.

Liefs Mamaloe

(ps hoe lang ben je al aan t klussen voor de derde?)

Hoi Mamaloe,
We zijn vanaf mei bezig. ik heb lange, onregelmatige cyclussen, dus we zitten nu in de 3e ronde.
Ik denk dat we het mijn ouders wel gaan vertellen als we de MM in gaan, zodat zij kunnen oppassen.
groetjes Melanie

Terug
Bovenaan