Advies gevraagd

Dag dames,
Dochter is 5 maand nu en krijgt 5x 180+6 schepjes en 2 x op n dag fruit groenten hapjes (4-5 lepeltjes). Daar red ze haar dag goed op. Nu terug komend van cb zegt de vrouw dat ze terug moet naar 4 voedingen en haar groenten en fruithapjes meer mogen worden. Straks mag ze ook brood en dat soort dingen maar ik loop nu even vast.. vanaf wanneer mag ze ander eten? En wat is/was jullie schema? Ik merk dat het lastig is om nu weer naar een ander schema te moeten gaan kijken.

 
Ik ging ps met 6 maanden naar 4 fles/bv en met 8 maanden naar 3...
Gewoon doen wat goed voelt. Kv/bv is de hoofdvoeidng bet eerste jaar!
Ik zou het lekker even zo laten zodat de darmen rustig kunnen wennen aan nieuw voedsel...
Wij gingen met 6 maanden brood geven en toen viel er pas weer een bv weg..
 
Ik ging ook met 6 maanden naar 4 flessen en van 4 flessen ook heel snel naar 3 omdat het gewoon teveel werd en hij niks meer op at of dronk.
Ik zou hierin een beetje je kindje volgen . En er misschien eens een hapje of hapjes langzaam aan bij doen met z'n fruit en groente .  
Langzaam aan opbouwend zodat die er geen last van krijgt 
 
 
 
Mijn jongens (7 maanden) drinken eigenlijk ook nog een fles teveel naast hun fruithapje, avondeten en snackjes. Bij mij zei het CB dat het gewoon hongerige jongens zijn en zolang ze qua gewicht goed zitten gewoon lekker een extra flesje geven als ze daarom vragen. Het zijn richtlijnen heh en die zijn hartstikke fijn maar luister naar je kind als deze meer nodig heeft? mama knows best
 
Terug
Bovenaan