Hai Claudia,
1.Ik had zeker wel 10 rompertjes in elke maat gekocht! Soms gebruik je er wel drie op een dag! Let wel op welke je haalt lange mouw, korte mouw, geen mouw,( welk seizoen) ik heb een hele stappel in de kast met lange mouw die zo nieuw de doos in gaat want ik had een klein poppetje en die zit nu pas in maat 62! Gewoon een paar pakjes in elke maat ( Niks leuker dan als je kleintje er is trots met hem/ haar te gaan winkelen en kleertjes te kopen)Ik had gewoon veel te veel gekocht en gekregen en ik zie nu in hoe zonde dat eigenlijk is!
2. Ik had alleen 6 hydrofielle luiers dat bleek veel te weinig te zijn! Zoals hier boven al genoems je grbuikt ze overal voor! Die hebben we bijgehaald.
3.Setjes kleding zou ik niet teveel halen want je weet niet precies welke maat je kindje krijgt klein, groot en in welk seizoen je dan valt, zo heb ik ook weer een hele hoop kleertjes die zonder gedragen te zijn zo de doos in gaan! Je krijgt ook wel het een en ander en anders kan je altijd nog wat bijhalen! De een zweert bij pakjes met voetjes ik niet Romi had lange benen, het was dus 1x dragen en daarna niet meer! Zo zonde vond ik dat!
4. Romi heeft een vreselijk gevoelig huidje er kan nergens anders tegen dan Balneum hermal( badolie, douchegel,creme), Jammer want zwitsal ruikt zo lekker en deze ruikt bijna niet. Ik hoor de laatste tijd veel mensen in mijn omgeving dat hun kindjes uitslag krijgen van zwitsal. Verder gebruik ik shampoo van de liddl die is perfect, goedkoop en ruikt heerlijk.
5. De molton, hebben wij als een hoes voor om het matras. Daarover leg ik op billen hoogte nog een motononderlegger. eeen zeiltje gebruiken wij niet dat werd namelijk afgeraden ivm met zweten en warmte.
6. Flessen is natuurlijk heel persoonlijk! ik zweer bij die van Difrax met schroefdop! Ze zijn speciaal gevormd zodat je kleintje weinig lucht binnen krijgt en dus minder last van krampjes. Ook vind ik het lekker dat je ze open kan maken en ze zo goed kan reinigen. Ik heb wel eens uit nood een goedkopere gebruikt maar dan zuigt Romi de speen steeds vacuum en dat leverd een hoop gehuil op! Wij hebben een magnetronsterillisator en ik vind het ideaal. Ik heb even wat op gezocht voor je op www.babywinkel.nl
Magnetron-stoomsterilisator
Voor alle ouders, die de tijdbesparing van een magnetron ook voor de sterilisatie van babyflessen willen benutten. Snel en makkelijk, economisch en milieuvriendelijk steriliseert het apparaatje 4 zuigflessen met toebehoren in de magnetron.
eur 8,95
Ik vind hem in verhouding tot bij prenatal enz..erg goedkoop!
7.Een speen mag je gebruiken vanaf het moment dat jij denkt dat je kindje het nodig heb! Als je BV gaat geven zullen ze het aanraden om af te wachten. Maar Romi had z'on zuigbehoefte de derde nacht had ze een speentje en nog steeds in het haar grootste vriend!
Verder hoef je geen navelbandjes meer aan te schaffen wnat die worden niet meer gebruikt. Een vriendin van mij kreeg ze ongebruikt van een vriendin in kreeg ze van haar ik heb ze weer ongebruikt doorgegeven aan een andere vriendin, en zij heeft ze weer ongebruikt terug gegeven aan de rechtmatige eigenaar! hihi
Luierspelden hebben we ook niet aangeschaft maar dat ligt er natuurlijk aan wat voor luiers je gaat gebruiken.
Luierhemdjes vond ik ook erg onhandig en hebben we ook niet gebruikt!
Slabbers en spuugdoekjes kun je niet genoeg hebben! Wij hebben hele stappels!
Wat ik erg handig was was een lekker fleece dekentje waar je ze op kan leggen in de box of eronder, als ze op schoot zitten lekker even toe dekken!
Als je weg gaat om mee te nemen!
verder staan er ook veel dingen op die lijsten die je later aan kan schaffen de eerste uitzet is al zo duur! Dus dingen als tuitbekers,betsek,autostoeltje,po, stoelverkleiner kinderstoel kun je wel wat later kopen of alsze in de aanbieding zijn!
Als laatste nog 1 tip als mensen niet weten wta te kopen vraag dan bonnen van prenatal of H&M of andere baby zaken. als je dan wta nodig hebt kun je het daarvan kopen. Wij hebben daarvan het autostoeltje gekocht en andere dingetjes die we nog nodig hadden.
Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen misschien weet ik of iemand anders het.
Fijne zwangerscahp verder..
groetjeS Corine