advies gevraagd!

hi!

WE hebben hard jullie advies nodig!

probleem 1: Onze jongste van 7 maanden kan maar moeilijk inslapen, al vanaf de geboorte. We hadden misschien moeten gaan inbakeren maar we wisten toen nog niet dat het probleem het inslapen was(dachten krampjes). Gisteravond werd ze om 22:00 wakker en begon te huilen. Ze was helemaal hieper! Wat we ook deden niets hielp. Ze draait zich telkens naar haar buik en gaat dan nog harder huilen..zucht. Na 1,5 uur heb ik haar in de maxicosi gelegd en ben gaan wiegen. Binnen 5 minuten sliep ze..Maar ik zie mij dit niet elke avond doen!! Zijn hier meiden die hiermee ervaring hebben?
Ook zit ze nog steeds op 5 melk flessen per dag en lukt afbouwen niet omdat ze niet goed vast voedsel wilt eten.

probleem 2: Onze oudste dochter Noa is sinds een paar weken elke ochtend stipt om 5 uur wakker. Geen idee waarom maar ze gaat dan huilen. Sinds 2 dagen proberen we dit te negeren want er naar toe gaan helpt niet want als je dan weer weggaat dan begint ze weer. In bed nemen wil ik liever niet. Ook wil ze niet meer eten s avonds. Ze roept heel enthausiast eten eten maar als ze eenmaal zit zegt ze nee en draait zich om. Heel gezellig naar zo'n rug kijken (mijn man eten later doordeweeks).

Elk advies is welkom!!!!

gr
Marielle

Voor het slapen heb ik niet echt tips, behalve noa idd negeren en voor de kleinste zou ik een vaste routine handhaven, bad, bed, voorlezen, knuffels gedag zeggen etc.

Voor het eten, het zal wel een fase zijn. Maar Lukas doet dit al vanaf hij warm eten krijgt. Na alles geprobeerd te hbben ben ik er wel echter dat dwingen averrechts werkt.

Ik heb met mijn man afspraken gemaakt dat hij twee dagen in de week vroeg thuis is, waardoor we dan samen eten, dat vind ik namelijk ook belangrijk. Betekent wel dat hij erg vroeg begint op die twee dagen. De andere dagen eet ik in principe met Lukas en mijn man later.

Ik laat lukas altijd eerst zelf beginnen met eten, pas als hij wat hapje s heeft genomen begin ik met 'voeren'. Als hij na drie happen genoeg heeft, is dat prima, hij hoeft niet meer te eten, maar krijgt zijn toetje pas als ik/wij klaar zijn.

op het cb vertelde ze me dat kindjes op deze leeftijd echt niet veel hoevente eten. een paar happen is voldoende en een paar dagen zonder avond eten kan ook geen kwaad.

laat je vooral neit verleiden tot een strijd, zij wint toch! en ze voelt het als je er een punt van maakt.

Succes

Hoi Marielle,

Het is zo af en toe echt wel aanpoten he? Heb je de laatste eindelijk te slapen aan het einde van de avond, sta je om 05.00 uur alweer naast je bed omdat de jongste wakker is...... Waar is de tijd gebleven dat je de tijd aan jezelf had haha.

Maar goed, je vraagt om tips......... eens kijken:

Misschien heb je dat al gechekt, maar je weet maar nooit: zit er misschien bij Noa's raam in de buurt een vogelnestje oid? Ik hoor  de vogels  ook weer veel vroeger(hiephiephoera, tis lente!!), maar als het erg dichtbij is, wordt ze er misschien echt wakker van?

5 flessen en nog geen vast voedsel is toch niet zo heel erg als je nog maar 7 maanden bent? Ik zou proberen me daar niet te druk over te maken en haar gewoon fruit en groente blijven aanbieden. Maar als ze het niet wil, ook goed. Ze moet wellicht nog wat langer wennen aan de smaak. Het is nu nog belangrijker dat ze voldoende binnenkrijgt, dan dat ze al aan vast voedsel zit, toch?

Niet inslapen........ tja. Kan natuurlijk vanalles zijn: heeft ze pijn, slaapt ze onrustig, ligt ze niet gemakkelijk: ze kan het je niet vertellen natuurlijk. Maar misschien dat een bakerzak al helpt (dus niet inbakeren, maar een slaapzak zonder mouwen). En anders inderdaad vasthouden aan het vaste ritueel (gaat ze 's avonds al in bad? Daar worden ze ook rustig van) en desnoods wat langer bij haar blijven, flesje op de kamer geven, licht gedempt? Kortom, zo weinig mogelijk prikkels en zoveel mogelijk geborgenheid.

Geen avondeten van Noa..... Heeeeeeeel herkenbaar. Onze dame (21 maanden) weigert al tijden pertinent álles wat niet uit een potje komt 's avonds. Dus over het algemeen eet ze één avond niet (alleen yogurt) en krijgt ze de avond erna een potje. Het is wat Annemiek zegt: ze nemen toch wel wat ze nodig hebben, en zo heel veel is dat niet blijkbaar als je het avondeten over kunt slaan. Hier gaan we de strijd niet aan, dat werkt wat mij betreft averechts. En het komt vanzelf weer goed, ook dat leert de ervaring (maar geduld is een mooie zaak in deze).

Sterkte meid, hopelijk kun je zo af en toe wel bijtanken/slapen, want dan ziet de wereld er vaak ook al aangenamer uit.
Geniet van je meisjes en sterkte in de strijd!

Liefs
Susan

Moeilijk,moeilijk,en heel vervelend natuurlijk.
Het enige wat ik je adviseren kan,is regelmaat en structuur voor je meiden,misschien pas je dit al toe,ik roep maar wat,haha.
En wat die vijf flessen betreft,niet druk om maken,ze is nog zo klein.
Ik heb je waarschijnlijk niet erg geholpen maar ik leef wel met je mee hoor!
Groetjes Tanja.

Bedankt voor jullie lieve adviezen.

Heb de kleinste vanavond in een warm badje met lavendel gedaan en daarna in alle rust een papfles gegeven. Daarna nog even in het wippertje gelegd en toen knuffelen en naar bed. Noa lag al op bed dus dat scheelt een paar decibel. En je gelooft het nooit..Sinds lange tijd heeft ze niet gehuild om in slaap te komen!!!
Tja, en wat Noa betreft. Heb nog steeds geen idee waarom ze wakker wordt om 5 uur. Misschien muizen ofzo of toch vogeltjes?
We zien het morgenochtend wel weer..

Ga snel naar mijn bedje, beetje bijslapen...

liefs
M

Terug
Bovenaan