advies gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Christopher van 10 maanden is een moeilijke eter. Hij drinkt nutrilon 3 uit een fles met rijstebloem, maar voor de rest eet hij weinig. Koekjes vindt hij lekker, maar maaltijden ui een potje of vers niet.

een fruithapje gaat er wel in, maar   alleen 5-6 lepels.
hij drinkt wel genoeg water roosvicee of juice. en hij drinkt genoeg nutrilon.

Heeft iemand alstublieft advies om hem beter te laten eten?

groetjes Laura

Hoeveel Nutrilon geef je? Het kan zijn dat je kindje teveel melk en ander drinken binnenkrijgt en daardoor geen zin heeft in andere dingen.

Succes

Miep

quote: LauraV schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-12-2007 18:30:51'));
hij drinkt wel genoeg water roosvicee of juice. en hij drinkt genoeg nutrilon.

Ik zou inderdaad eens goed bekijken wat het minimum is wat ze aan vocht moeten binnenkrijgen. Ik weet het niet meer precies maar dat is niet meer zoveel (500 ml). Ik geef zelf BV dus heb me hier niet zo in verdiept.
Als zijn buik te vol zit met drinken zal hij geen honger gevoel hebben. Zelf zou ik een uur of twee voor de warme maaltijd niets meer geven. Zelfde geldt voor fruit, eerst fruit laten eten en daarna pas drinken.
Je zou de pap ook in een bord kunnen doen ipv in de fles. Hij kan het dan zelf eten (als de pap stevig genoeg is). Dit vindt hij waarschijnlijk heel interessant en wellicht wil hij dan ook wel zelf een boterham/ fruit (bijv banaan zou uit de hand)/ warm eten zelf eten.

Judith

Hoi,
 Mijn mannetje eet ook wel eens slecht en we hebben zo'n opwind tvtje van nijntje en dan eet hij zonder dat hij het merkt. En dan is het ook ineens weer over. Nu is het weer even terug maar ik pak dan het tvtje en dan gaat het er weer in. EN heb je al stukjes gegeven ipv gepureerd. De mijne vijn fruitpotjes met stukjes verschrikkelijk (potjes van 8 mnd) en banaan ik stukjes is oke. En potjes van 6 maanden ook (zonder stukjes)

Succes!

Damianmama

Mag ik vragen waarom je Nutrilon 3 geeft. Dat is toch eigenlijk pas vanaf 12 maanden?
Misschien dat hij daar heel vol van raakt?

Verder inderdaad niet te veel zuivel, 500 cc is rond die leeftijd prima. Veel zuivel geeft verzadigd gevoel.

Mijn oudste was bij vlagen ook eenb slechte eter en die moets ik heel veel afleiden. Liedjes zingen, boekje erbij, autootjes etc. dan ging het wel beter. Wel erg bewerkelijk, maar ja, alles om ze te laten eten he???

Sterkte ermee!

hoi

nutrilon 3 is vanaf 10 maanden, mijn zoontje is nu 11 maanden en heeft ook nog gewoon nutrilon 2, die nummer 3 gaat ie van spugen
wij hebben het tegenovergestelde hier, die van ons blijft maar eten,
de enigste tip die ik ook heb is, minder nutrilon geven, desnoods bij het middag eten gewone melk geven, dit mag al met 10 maand
wie weet is dat het

suk6 groetjes riana

Terug
Bovenaan