advies gevraagd

Hallo meiden,
Wij zijn nog niet zo lang bezig met zwangerworden als ik jullie verhalen zo lees, maar toch wil ik graag jullie advies hebben.

Wij hebben het geluk al een wonder te hebben van 2jaar.
Na zijn geboorte wilde we na 8mnd voor een tweede wondertje gaan en na 1mnd was t al raak.
Helaas mocht het allemaal niet zo zijn en is deze zwangerschap met 19wk misgelopen en zo hebben wij er een engeltje erbij...
Allerlei onderzoeken gehad, maar een reden is niet gevonden. ''domme pech'', maar dus ook geen reden dat een volgende zwangerschap verkeerd zal aflopen...

Na een paar maanden dachten we er weer sterk genoeg voor te zijn en gingen we er weer voor...hoe moeilijk ook.
Na 6rondes was het weer raak maar dit eindigde in 8wk in een miskraam.
Nu weer naar de gyn ,maar helaas net zo veel pech als zoveel vrouwen die een miskraam krijgen. Dus geen 'gekke' dingen gevonden. (in zoverre ze dat kunnen zien, niet echt een onderzoek oid geweest)

Toen direct weer enthousiast (toen nog) 'gegaan' voor een volgende zwangerschap!
Pff...nu weer 7rondes na deze miskraam zijn we nog niet zwanger en krijg ik her en der het advies om toch de gyn te bellen.
Maar wat vinden jullie en wat is jullie ervaring?

Zullen zij niet zeggen dat er weer geteld wordt vanaf de miskraam en we het dus weer een half jaar moeten proberen?
En het feit dat ik al 3x zwanger ben geweest, zal dat ook niet een reden zijn om geen onderzoeken te starten?
En is het wel verstandig voor jezelf om zon zwaar traject in te gaan? Vind het nu al zó zwaar worden allmaal. Elke maand weer die teleurstelling...
Of omdat het allemaal zo zwaar is, juist naar de gyn gaan??

Hoor graag van jullie!!! En alvast bedankt!
Wens iedereen heel veel moed en succes met het maken van een wondertje!

groetjes Sasjeroen.

Hoi Sasjeroen,
Het is lastig om advies te geven. Als je telt vanaf de start van je kinderwens dan ben je al ruim 2 jaar bezig, maar als je telt vanaf het moment dat je zwanger was, dan is zeven maanden nog niet zo lang. Ik kan me echter goed voorstellen dat het voor jullie zo lang aan het duren is.
Omdat ik uit je verhaal ook proef dat je nog aan het twijfelen bent, is het misschien iets om voor jezelf een doel te stellen. Bijvoorbeeld: ik ga nu nog 3 maanden op eigen kracht (of tot het nieuwe jaar of nog 2 maanden, net wat je acceptabel vind) en als het dan niet gebeurt, dan ga ik een afspraak maken (al dan niet in combinatie met ovulatietesten). Dan "werk" je een beetje toe naar dat moment en dan kan je er vast aan wennen.
Mijn ervaring is (27 maanden van proberen) dat als je het eindelijk overgeeft aan een arts, het toch wel even een stuk verlichting geeft, het gevoel dat je "iets" doet. Dat neemt niet weg dat de teleurstelling iedere maand vreselijk is.
Succes met je beslissing.

groetjes, Esk (gestart met 1e IVF)

Hallo Sas

Ik begrijp je gevoelens! Heb zelf ook een dochter van 2.Ik lees ook vaak mee op het zomer07 forum.
Zelf zijn we ook al weer meer dan een jaar bezig voor een tweede,sinds januari zijn we weer onder behandeling van de gyn. Ik slik clomid en gebruik pregnyl.Heb weinig last van bijwerkingen.
Ondertussen heb ik ook een hsgonderzoek gehad waarbij ze mijn eileiders hebben doorgespoten.Gelukkig was dit goed.Voordat ik zwanger werd van mijn dochter heb ik dit onderzoek ook gehad alleen werd ik toen meteen zwanger en nu niet.
Zelf zou ik dus wel een afspraak bij de gyn maken.Zelf vind ik het prettig dat er wat gebeurd want van het afwachten wordt ik gek.
Ik denk niet dat ze vanaf de miskraam gaan tellen.Een collega van mij heeft 4 miskramen gehad maar is al die tijd wel onder behandeling vd gyn geweest.
Ik wens je veel sterkte met het nemen van een beslissing!!
Groetjes stierin

bedankt voor jullie reactie!
Esk goed idee om een doel te stellen, wil nog 1maandje afwachten voordat ik echte actie ga ondernemen. Wil deze maand ook 'de agenda' er niet meer bijpakken wanneer we gaan klussen... wil dr minder mee bezig zijn, want het is slopend, maarja probeer het maar eens he?
Stierin, jou 'naam' komt me idd bekend voor, fijn dat de medicatie weinig bijwerkingen voor je geeft en vanuit je vorige zwangerschap ga je dr toch een beetje vanuit dat het weer gelijk lukt hé na zon onderzoek.

Nou meiden, laat ons wondertje maar komen hé?
Gr. Sas.

Terug
Bovenaan