advies gevraagd

Hoi, ik zit even met een probleempje wat betreft kinderopvang/ peuterspeelzaal. Sorry er is hier al zoveel over geschreven maar dit is iets anders.
Eerst moet ik even uitleggen hoe we het nu doen
Ik werk op maandag, dinsdag, vrijdag en zaterdag.

Maandag: naar mijn moeder
Dinsdag : Kinderdagverblijf
Woensdag : bij mij thuis
Donderdag : bij mij thuis
Vrijdag : naar schoonouders
Zaterdag : bij papa thuis

Nu wil ik Silke graag naar de peuterspeelzaal doen omdat ze het zo ontzettend leuk vind om met andere kinderen te spelen, merk aan haar dat 1 dag in de week kdv voor haar te weinig is.
Maar wat is nou wijsheid, stoppen met het kdv (wat ik eigenlijk wel sneu vind omdat ze het daar zo leuk vindt) en daarvoor in de plek 2 halve dagen psz of bijv donderdag een halve dag kdv erbij en geen psz?
Het probleem is als ik stop bij het kdv en daarvoor psz doe, zit ik dinsdag middag met een oppasprobleem omdat we allebei werken.
psz is verplicht 2 halve dagen. Vindt het teveel om het nog naast het kdv te doen. en zou ook niet weten welke dagen, mijn moeder en schoonouders vinden het veel te leuk om op te passen en ik wil haar zelf ook nog graag zien;)
Wie heeft er tips??? (hoop trouwens dat iemand het snapt;)

Groetjes Tamara

Groetjes Tamara

Hihi, wat een luxe probleem..... moeder en schoonouders die het veel te leuk vinden om op te passen......
Wat maakt voor jou het verschil tussen 1 hele dag kinderdagverblijf en 2 halve dagen peuterschool???
Qua uren maakt het dus niets uit, denk ik? Maar misschien vind je het leuk als ze twee x per week (i.p.v. in 1 keer een lange dag) met andere kindjes kan spelen?

Als ik zo je verhaal lees, en je kunt het je financieel veroorloven, zou ik zelf op donderdag een halve dag kdv erbij doen....anders zit je inderdaad op de dinsdag met een oppasprobleem en bovendien vindt ze het kdv hartstikke leuk!!

Succes met afwegen.....
Bye!

Ik vind zelf persoonlijk niet dat 1 dag kdv en twee halve dagen psz te veel is. Dus als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik kiezen voor 1 dag kdv, en op de maandag en vrijdag naar de psz. Hoef je ook niet te kiezen wie van de ouders een halve dag moet inleveren en wie niet, want zo doen ze dat allebei.
Zarah gaat drie dagen naar het kdv, en die vindt het er helemaal geweldig, die staat 's morgens te springen om weg te gaan. Merk aan haar dus absoluut niet dat 3 dagen te veel is. Maar zo is ieder kind natuurlijk anders..

@ Hannah38, ik bedoelde inderdaad dat 2 halve dagen voor haar leuker is omdat ze op het kdv ook nog slaapt s'middags en bij 2 halve dagen niet.
En nu duurt het elke keer zo lang tot ze weer 'mag'

@ Mamavan Zarah, op zich vind ik het ook niet te veel, het is meer dat ze dan 2 plekken heeft waar ze zich thuis moet voelen, misschien is dat te verwarrend voor haar.

Ik moet trouwens nog even navragen of het op de psz verplicht een ochtend en een middag is of dat 2 ochtenden ook mogen ivm middagslaap. Zal wel niet want daar zit iedereen natuurlijk mee....

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties...

@Hannah38, ik bedoelde inderdaad dat 2 halve dagen voor haar leuker is omdat ze op het kdv ook nog slaapt s'middags en bij 2 halve dagen niet.
En nu duurt het elke keer zo lang tot ze weer 'mag'

@ Mamavan Zarah, op zich vind ik het ook niet te veel, het is meer dat ze dan 2 plekken heeft waar ze zich thuis moet voelen, misschien is dat te verwarrend voor haar.

Ik moet trouwens nog even navragen of het op de psz verplicht een ochtend en een middag is of dat 2 ochtenden ook mogen ivm middagslaap. Zal wel niet want daar zit iedereen natuurlijk mee....

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties...

mmm das idd een lastige.

wat ik zou doen:

ze is al gewend aan die dinsdag op het kdv.
ze kent de kindjes daar, de regels enz.
ik zou haar niet van het kdv afhalen en haar dan op een andere school stoppen.

is het een mogenlijkheid dat ze op de vrijdag ook naar het kdv kan?
en dat je ouders/schoonouders elke maandag afwisselen? de ene maandag die en de andere maandag de ander.(moeten je schoonouders natuurlijk wel kunnen op de maandag)

als je het uitleg aan je ouders en schoonouders, zullen ze dat heus wel snappen en silke die lol heus niet af willen nemen.

zo zou ik het doen, als dat mogenlijk is.
dan hoeft ze niet naar de psz ( t idee is het zelfde: met kindjes spelen), jij hoeft er geen dag voor in te leveren (kan me best voorstellen dat je je 2 dagen zelf wilt houden, als je haar maar 3 dagen per week ziet), ze hoeft niet te wennen aan nieuwe kindjes (blijft in haar vertrouwde omgeving) en kan toch een dag meer met de kindjes spelen ( als het kdv plek heeft op vrijdag)

succes ermee!

liefs, do

liefs, do

Hoi Do,

Bedankt voor je reactie!
Jou idee zou heel goed kunnen maar ik wil die maandagen liever niet van mijn moeder afpakken. Weet niet of je het mee hebt gekregen (denk het niet want ik heb het niet aan de grote klok gehangen) maar mijn vader is vorige maand overleden dus mijn moeder kan de afleiding van het oppassen goed gebruiken. Vind het een beetje sneu om haar nu te minderen....
Maar ik denk inderdaad dat ik het wel bij het kdv hou, alleen een halve dag erbij, weet alleen dus nog niet welke. Wel jammer want de psz spreekt me ook erg aan.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....

Groetjes,

Ik zou dan ook een halve dag kdv erbij doen. Anders krijg je wel heel veel verschillende adressen voor opvang. En ze is al gewend aan het kdv. Als je schoonouders het niet erg vinden dan op vrijdag, anders een halve dag van jou.
Nog gecondoleerd trouwens, wat een verdrietig bericht. Ik kan helemaal begrijpen dat je het je moeder niet wil afnemen. Het oppassen op Emma was het eerste dat mijn vader leuk vond na het overlijden van mijn moeder. Lekker knuffelen en lachen.

Terug
Bovenaan