Advies gevraagd

Hallo,

Excuus voor het voorgaande bericht, er ging iets fout.

Ik ben Samantha en ben 25 jaar, mijn vriend en ik zijn al 3 jaar bezig zwanger te raken. Na het stoppen met de pil bleek ik een zeer ontregelde menstruatie te hebben. Ik ben naar de huisarts geweest en werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Deze heeft een bloedonderzoek gedaan, hier kwam niets vreemds uit. Inwendige echo leek een beeld van pcos te zijn. Gynaecoloog bevestigde dit, advies afvallen! Dit geprobeerd, met minimaal succes. Besloot om verder te gaan zoeken
in het alternatieve circuit. Ik kwam bij iemand terecht die met behulp van allerlei technieken er voor
zorgde dat ik mijn menstruatie weer terug kreeg. Hij dacht dat het kwam door een infectie van die zelfs het bloed is ingegaan. Er waren hele webben van
draden candida ontstaan rondom de eileiders. Ben
hier voor behandeld, tezamen met een dieet
(candida leeft op suikers)

Het lijkt allemaal zo goed te gaan, alleen we wachten nu al zo lang. Heb het idee dat ik iets moet doen maar weet niet wat. Moet ik doorgaan met deze therapeut of weer hulp zoeken bij een gynaecoloog?

Alvast bedankt voor het lezen, groetjes Samantha

Ik zou terug gaan naar de gyn. Heb ook het candida-dieet een tijdje gehanteerd (vanwege vele infecties) maar werd er alleen maar zieker van. Je lichaam heeft bepaalde suikers nodig en die laat je achterwege met dit dieet. Ik was er ook van overtuigd dat candida de oorzaak was van veel lichamelijke problemen, maar iedereen heeft deze bacterie bij. (hij leeft alleen normaal in je darmen en bij een vaginale schimmelinfectie heb je er daar ook last van.) In je bloed is Candida niet aan te tonen, (die therapeut is het daar niet mee eens, je huisarts hoogst waarschijnlijk wel) terwijl dat in je ontlasting wel zo is. Denk dat je ook het bloedgroependieet volgt. Ik voelde me behoorlijk belazerd door de therapeut. Het maakte me zieker ipv dat ik me beter ging voelen. Ook had het geen enkele invloed op de vruchtbaarheid. Sorry dat ik het zo afkat, maar ik balanceerde echt op het randje door het candidagebeuren. Ik zou het verder in de reguliere medische wereld gaan zoeken. Zeker omdat jullie toch al behoorlijk lang bezig zijn.
Als je al geprobeerd hebt om af te vallen en dat niet lukt kunnen ze je misschien toch verder helpen.

Ik twijfel zo ontzettend. Ik heb ook een vervelende ervaring gehad met de gyneacoloog. Ze was echt van zo je bent te zwaar, val eerst maar af. Dat is voldoende motivatie toch, je wil een kind dus op dieet!
Ik heb echt van alles geprobeerd, en er is wel wat van af. Wil alleen graag naar iemand bij wie ik me prettig voel..
Hebben jullie ervaring met een ziekenhuis? Welk ziekenhuis zouden jullie aanraden? Of zelfs een dokter?

Dank voor jullie reacties..
Groetjes, Samantha

Weet niet waar je vandaan komt maar ik kon altjd mijn voorkeur aangeven in het ziekenhuis voor een bepaalde gyn. Ze zitten daar met meerdere. Maar zit ook precies tussen 2 ziekenhuizen in en heb voor de beste poli gyneacologie in de regio gekozen. Die kun je op verschillende sites nakijken. En over je overgewicht, je hebt je best gedaan, dat kun je aantonen en hopelijk ziet zij dat ook wel. En anders gewoon een andere gyn proberen.

Heel veel succes.

Liefs Supertje

als jij je gynaecoloog niet goed vind kun je naar een andere toe gaan meestal zijn er in ziekenhuizen meerdere gynaecologen... ik zelf heb een hele leuke gynaecoloog die zit in winschoten...

succes...

liefs

Terug
Bovenaan