Advies gevraagd!

Hallo allemaal,

Zoals ik in meerdere topics al eens noemde, heeft Roosmarijn het moeilijk bij de gastouder.
In het begin wilde ze daar de fles niet drinken en sliep ze er bijna de hele dag.
Nu drinkt ze de fles wel gewoon daar en begint ze er iets minder te slapen. Maar nu is ze alleen maar blij als de gastouder bij haar in de buurt is. Of als ze bij haar op schoot zit.
Ik word er erg moedeloos van om iedere keer weer te horen dat ze zo heeft gehuild en dat het weer een zware dag was.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik hier mee kan doen?

Liefs,

Misschien kun je haar een paar dagen laten proefdraaien bij een KDV.

Misschien gaat haar daar beter omdat er veel kindjes rondlopen valt er daar voor haar veel te zien. Mijn dochter vind het daat in ieder geval ernom leuk...

Wij hebben drie leidsters en er is er dus altijd een die een goed idee heeft dat kan helpen.
We hebben ook 5 groepen en er is weleens een kindje van groep veranderd.....en op de nieuwe groep ging het ineens veel beter..........

Dank je wel voor je snelle reactie.
Ik heb ook het idee dat het te maken heeft met dat er minder kindjes zijn op die dagen. Want op de drukste dag heeft ze het er altijd het leukst. Maar als ze er alleen is, dan krijg ik bijna altijd negatieve berichten als ik haar op kom halen.
Thuis is ze zo gezellig! Ik zou zo graag willen dat ze daar ook kan genieten. Als ik haar weer op kom halen, begint ze weer te lachen. Gelukkig maar!

Liefs,

Heeft ze bij de gastouder wel een eigen plekje om te spelen? Zoals een box of speelhoekje/kleed? Wat ik me gelijk afvraag: wat is er anders bij de gastouder dan in de thuissituatie? Word ze door de gastouder anders benadert dan door jou thuis? Verwacht de gastouder wat anders van haar dan dat jij dat doet. Bijvoorbeeld wel of niet even alleen kunnn zijn, alleen kunnen spelen/ vermaken.
En heeft ze thuis broertjes of zusjes om zich heen?
Is et ritme misschien anders?
Met nooya gaat t juist zo goed bij de gastouder, ze slaapt daar alleen veel beter.
Ik ben zeer benieuwd naar waar het nou aan ligt. Succes!

ik vraag me ook af waarom het op de drukke dagen beter gaat bij de gastouder? is het misschien de gastouder zelf die de 'problemen' heeft? misschien als er veel kinderen zijn, de gastouder drukker is met de rest, dus Roosmarijn minder opvalt? en de dagen dat ze dan weinig kinderen heeft is van haar uit opeens alle aandacht voor Roosmarijn..

t klinkt een beetje vaag.. maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...
verder ist misschien een idee een schriftje mee te geven en te vragen of de gastouder wil opschrijven wat ze gedaan hebben? (de leuke dingen enz..)zodat je niet altijd alleen maar de negatieve verhalen hoort?

En als ze bij opa en oma/tantes/andere oppas is, gaat eht dan ook zo of hebben die altijd een lief lachend kindje waar ze weinig omkijken naar hebben? Anders zou je je eens af kunnen vragen bij wie het probleem ligt...
Ik zou ook moedeloos worden als je elke keer hetzelfde verhaal hoort, terwijl dat eigenlijk helemaal niet jouw kindje is (in eigen beleving).
Succes ermee!!

Wat fijn al die reacties.

@M88: Ze kan bij de gastouder op de grond spelen met een kussen zittend tegen de salontafel of lekker in de box. Ik geef haar al eigen speeltjes mee, zodat ze iets eigens heeft en natuurlijk haar eigen knuffel om mee te slapen.
Als ze naar de gastouder moet dan moeten we haar echt om 7 uur wakker maken. Als we thuis zijn dan wordt ze gewoon zelf wakker rond 8 uur. De fles krijgt ze rond dezelfde tijd, want die krijgt ze bij de gastouder, omdat ze hem eerder nog niet wil.
Ik heb zelf het idee dat het bij de gastouder meer is, dat het op haar tijd moet gebeuren, terwijl wij meer naar Roosmarijn kijken. Maar als er iets moet gebeuren thuis wat het ritme aanpast dan is er ook niks aan de hand.
Ze is thuis alleen dus daarom zou ik zelf meer verwachten dat ze op de rustige dagen het makkelijker zou hebben.

@Sjaar: dat heb ik zelf ook al wel een keer gedacht. Misschien let ze teveel op haar als ze alleen is. Maar dat weet ik niet.
We hebben inderdaad al een schriftje, maar daar schrijft ze de laatste tijd niet veel in. En ik krijg dus steeds te horen hoe de dag was als ik haar op kom halen.

@Dabanne: bij oma en opa is ze gelukkig altijd een vrolijk kind. Ze heeft echt een verbond met mijn moeder gesloten lijkt het. ZOOOO schattig. Maar zij zijn ook wel veel met Roosmarijn aan het spelen, maar dat vinden ze zelf ook heel leuk om te doen.

Wat een lap tekst zeg. Maar ik ben super blij met al jullie reacties.

Liefs,

Als ik het zo lees zou ik toch eens een andere plek voor haar zoeken en kijken of het beter klikt.....

Misschien dat het aan de gasatouder ligt of de combanatie tussen jouw kindje en die gastouder.

Als ze thuis en bij opa en oma wel zichzelf is...

Terug
Bovenaan