advies gevraagd

Heb een vraag Noëlle is nu 8 maanden en mijn man zou wel graag een tweede willen.Hij zegt laat het spiraaltje er maar uit halen hoor.
Aangezien we nu verhuisd zijn en genoeg ruimte hebben is dat het probleem niet.
Ik vind het heel eng als ik erover na denk over weer zwanger zijn aangezien ik veel in het ziekenhuis heb gelegen.
Ik word in juni 31 dus wil eigenlijk ook niet te lang wachten en heel stiekem droom ik van een gezin met 3 kinderen. Maar vind het wel heel snel. Maar wat is de "juiste" "slimste" "verstandigste" tijd om tussen de kinderen te laten zitten (weet dat je niet kunt zeggen ik stop met pil etc en ben zwanger.)
Iemand advies????

Jasper is nu ook 8 maanden en ik moet zeggen dat het mij ook al begint te kriebelen. Ik heb een hele makkelijke zwangerschap+bevalling gehad, dus daar zit ik niet overin (alhoewel geen enkele zwangerschap gelijk is...), wel over of het juist/slim/verstandig is. Waar wij over gedacht hebben is dat het praktisch is als de 1e al wat zelfstandiger is (iig kunnen lopen zodat je het met 1 kinderwagen af kunt). 2 tegelijk in de luiers hebben is ook zwaarder dan maar 1, maar heb ook al mensen gehoord die zeggen dat met anderhalf een kind al zindelijk kan worden. Ik ben ook 31 en wil ook graag 3 kids (mijn man 2, dus dat wordt nog ff ´vechten´ ;-)), dus wil ook daarom niet te lang meer wachten. Als de kiddo´s qua leeftijd wat dichter op elkaar zitten lijkt me voor hen ook leuk dat ze een speelkameraadje hebben. Mocht het nu gelijk raak zijn, dan is de 1e toch al bijna anderhalf... Denk dat een afweging ook moet zijn trouwens hoe fit je je nu voelt. Als je nog aan het nazwangeren bent is het misschien idd te snel, als je je (behalve moe ;-)) goed voelt is het een ander verhaal.

Advies ga ik niet geven, aangezien iedereen er anders over denkt.

Zelf hebben wij de kinderen vrij kort op elkaar qua leeftijd.
Britt en Mitchel schelen 18,5 maand
Mitchel en Lieke schelen 16,5 maand
Britt en Lieke schelen op 5 dagen na 3 jaar.

We hadden daar zo onze redenen voor omdat te doen. De vader van m`n man moest een zware hartoperatie ondergaan en we dachten dat hij wel zou vechten om het 2e kleinkind te kunnen zien.
Maar helaas liep dat anders uit toen ik 3 maanden zwanger was van Mitchel. Na 3 zware operatie`s overleed hij aan een hartstilstand.

Van Lieke werd ik zwanger door een ongelukje (condoom gescheurd). Maar zeker wel gewenst!
We wilden eigenlijk graag 2 of 4 kinderen, alleen werd het op medisch advies afgeraden om voor een 4e kindje te gaan.
Waardoor ik gelijk besloten heb om mij te laten steriliseren.

Aangezien we ook verder moesten denken ivm de boerderij is het wel handig om de kinderen zo kort op elkaar te hebben. Mochten wij met de tijd bij de boerderij komen te wonen dan is het enorm makkelijk dat de kinderen zich zelf kunnen reden.

Maar zoals ik nu merk met alle drie is dat ze erg veel aan elkaar hebben. Ze gaan niet met elkaar maar ook absoluut niet zonder elkaar. Er is altijd wel iemand om mee te spelen.

Voor jezelf is het lichamelijk wel wat zwaarder.
Ik weet niet of Noëlle `s middags nog slaapt maar Britt deed dat dus niet meer en de middag slaapjes had ik toch echt nodig.

Zoals Riekje zegt over de kinderwagen en lopen dan is het op z`n minst toch wel 2 jaar het handigst.
En inderdaad is iedere zwangerschap anders. Bij de meiden had ik enorme last van bekkeninstabiliteit en bij Mitchel absoluut niet.

Ik wens je heel veel succes met je besluit.

grt Sonja

Onze dochter is snel gekomen eigenlijk dachten we we stoppen emt de pil en het duurt dan wel even maar nee meteen raak, toen ons dochtertje 1 werd wilden we er weer voor gaan maar dat heeft lang geduurd, ik ben middels ivf/icsi zwanger geworden van de 2e, onze oudste blijkt echt een klein lotje uit een grote loterij te zijn geweest aangezien ik hele slechte eicellen heb. Dus nu schelen ze bijna 5 jaar. MAar moet zeggen dit is toch ook wel heel fijn zoveel leeftijd ertussen, ook al hadden we het zelf anders gewild.

Je kan helaas neits plannen, dus advies geven kan ik helaas niet. Je moet doen wat voor jullie gezin het fijnste is.

Succes met de keuze

Hey Claudia,

Bij ons begint het ook al wel te kriebelen. Maar ten eerste weet ik niet of ik al wel weer vruchtbaar ben. Ik geef nog volledige BV en ben vorige week voor het eerst ongesteld geworden, al stelde het nog niet veel voor.

Voor ons is het momenteel nog eventjes niet verstandig, organisatorisch en financieel gezien. Ook is Hannah ons eerste kindje en kijken we nog steeds met verbazing en ongeloof naar ieder lachje en iedere nieuwe ontwikkeling. We willen er nog even "in alle rust" van genieten.

Hoewel we heel graag nog een kleintje willen, wachten wij er voorlopig nog even mee. Ook omdat ik nog BV geef en mijn lichaam de tijd wil geven om te herstellen. Bij ons telt het ook wel mee dat ik "nog maar" 27 ben, dus ik zit niet echt tegen een grens aan te hikken.

Nou dit waren mijn/onze overwegingen. Succes met jullie beslissing!

Groetjes!

Bedankt voor de reacties, wat leuk om te lezen dat het hier niet als enigste begint te kriebelen.

En de praktische kant was wel even door mij heen geschoten maar daar gaan we nu ook maar even goed naar kijken.

Mijn gevoel zegt niet eerder als dat Noëlle 1 jaar is dan pas het spiraaltje eruit laten halen.
Maar goed het blijft iets lastigs.

word vast nog wel vervolgt :)

Terug
Bovenaan