advies graag...bruine afscheiding...

hallo allemaal,

ik ben 5 weken en 2 dagen zwanger (volgens eigen berekening)kan ook paar dagen korter zijn...
nou heb ik in sept een mk gehad met 7 weken en 2 dagen en dat begon toen met helder bloedverlies, wel maar een paar druppels en een paar uur later meer en volgende dag ben ik het vruchtje verloren...
nou ben ik dus weer zwanger en heb ik vandaag bruine afscheding...ook wel wat buikkrampen en vooral wat steken in linkerlies...nou hoor ik gelukkig ook vaak verhalen over vrouwen die dat ook hebben en   waarbij alles goed gaat maar vroeg me af of die ook buikkrampen erbij hadden...het kan een innesteing zijn geloof ik maar ben toch bang dat het mis is...borsten zijn nog wel gevoelig en ben nog wel misselijk...
ik ga morgen wel langs de HA maar hij kan denk ik toch niks doen en het is nog te vroeg voor een echo dus was even benieuwd naar ervaringen van jullie

alvast bedankt

liefs leetje

Hi Leetje,
Ik herken je gevoel wel. Mijn allereerste zwangerschap is ook geeindigd met een mk. Toen ik bij de tweede keer ook (bruin) bloed zag was ik zo verdrietig. Maar voor de zekerheid toch maar naar de huisarts en die heeft inwendig gevoeld of mijn baarmoedermond netjes dicht was en dat was zo, dat was dus wel een geruststelling. Uiteindelijk ben ik gewoon bevallen van een mooie dochter. Bij zwangerschap nr. 3 ook weer bloedverlies, maar deze keer was ik er op voorbereid en heb ik me geen zorgen gemaakt. En inmiddels ben ik moeder van prachtige dochter nr. 2. De krampen herken ik en tja, hoe verraderlijk, die horen bij zowel een gezonde zwangerschap (innesteling) als een mk. Dat helpt dus niet echt.

Veel sterkte.
Tineke

Hoi Leetje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Ik heb afgelopen april mijn tweede mk gehad. Op dit moment ben ik 8 weken en 5 dagen zwanger. Vorige week had ik ook wat bruin/roze slijmerig verlies. (sorry) Ik heb gelijk gebeld met de vk. Ik kreeg de weekendinval, zij had geen echoapparaat. Maar ze raadde mij aan om maandag gelijk mijn eigen vk te bellen. Daar kon ik dezelfde middag terecht. Ik bleek pas 6 weken en 5 dagen te zijn(toen 3 dagen minder als mijn berekening), maar we hebben een hartje gezien! Nu ben ik afgelopen maandag bij de gyn geweest. Die afspraak stond al gepland. Hij heeft ook gekeken, en weer was alles goed. Omdat ik nog steeds licht verlies had is dat gelijk onderzocht. Het was helemaal onschuldig! De boel is daar gewoon erg gevoelig. Het leukste was dat de kleine een groeispurt gemaakt heeft, en dat hij nu ineens een dag ouder is dan mijn berekening.
De gyn vertelde dat bruine of licht roze afscheiding niks hoeft te betekenen. Het is echter wel raadzaam ernaar te laten kijken. Als het helder rood word KAN (hoeft niet) dat een teken van een mk zijn. Je hebt ook krampen. Maar ook dat hoeft niks te betekenen. Ik heb ze ook. En soms behoorlijk. Dat is ook het groeien van de baarmoeder. Ik herkende het, omdat ik het bij de zwangerschap van onze zoon ook zo erg had. Bij hem heb ik zelfs helder bloed verloren, en alles was goed.

Meid, ik ga heel hard voor je duimen. Je bent nog vrij kort zwanger, dus op een echo kunnen ze nag weinig zien. Maar vanaf 6,5 week zouden ze een hartje kunnen vinden.
Neem voor de zekerheid contact op met je HA, gyn of vk. Ze kunnen nog niet veel doen, maar misschien kunnen ze wel even inwendig kijken of het komt omdat de boel bij jouw ook gevoelig is.
Sterkte!
Groetjes, Kat

Hallo,

Heel herkenbaar verhaal. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik precies hetzelfde. Omstreeks de zesde zwangerschapsweek ontdekte ik ook wat bruinige afscheiding in mijn onderbroek. Dat werd nog iets meer en toen heb ik de verloskundige maar gebeld. Toen heb ik met 8 weken een inwendige echo gehad en daar bleek ons kruimeltje het prima naar, zoals later bleek,  zijn zin te hebben. Volgens de verloskundige was het een restant bloed van de innesteling. Een dag na de uiterekende datum is onze zoon geboren.

Veel succes,
Groetjes Josje.

6w2d

Terug
Bovenaan