ADVIES IVF IN GENT, BREDA OF ROTTERDAM?

Hallo,

Ik wil graag advies van jullie over in welk ziekenhuis ik voor IVF zal gaan. Allereerst in het kort mijn verhaal.
Ik ben Debby en ben 39 jaar. Uit een vorige relatie heb ik 2 jongens van 15 en11 jaar. Zij zijn zonder problemen gekomen. Nu heb ik inmiddels een nieuwe partner en wij willen graag een kindje. Mijn mannetje was gesteriliseerd maar heeft dit weer goed laten maken. Zijn zaad is nu iets verminderd maar wel genoeg om zwanger te raken. Ik ben inmiddels dan ook 2 keer spontaan zwanger geraakt maar helaas ook 2 keer een miskraam. Ikzelf heb last van endometriose. Al met al verschillende kanten die meespelen in het zwanger worden. Ik heb 2 keer IUI gehad maar dat heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik toch zwanger kan worden. Omdat ik nu 39 ben mag ik nu voor IVF. Mijn gynaecoloog zei dat ik kon kiezen uit 3 ziekenhuizen die het dichtst bij mijn woonplaats liggen. Dit zijn Gent, Breda of Rotterdam. In Breda kan je alleen voor de voorbehandeling en de echt terugplaatsing zou dan in Tilburg of Rotterdam zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn jullie ervaringen in Rotterdam en Gent? Ik moet volgende week beslissen waar ik naar toe wil en ik hoop dat jullie mij een beetje hiermee kunnen helpen. Het schijnt dat er in Gent een wachtlijst is.
Ik wacht jullie reacties af.

Groetjes Debby

Debby ,

Ik kan alleen maar even uit mijn ervaring spreken
Wijzelf zijn ook zwanger geworden mbv de medici.
Geen IVF of wat dan ook , gelukkig nog met hormoonmedicatie. Wel bijna 2,4 jaar bezig geweest om onze dochter op de wereld te laten komen... Al die tijd onder behandeling geweest in Breda. Een prima afdeling gyneacologie en nu ook een fertiliteitspoli. Je wordt daar goed begeleid en gesteund. Ze leven allemaal hartelijk met je mee en ondanks dat de bezoekjes niet alijd even prettig zijn (je komt immers niet voor een onsje vleeswaren..) proberen ze toch altijd een ontspannen sfeer te creeëren. Inmiddels weer bezig voor een 2e wonder en we ervaren weer hetzelfde. Nu ligt Breda ook 15 minuten van onze woonplaats af en de vorige x is het ook goed gegaan, dus geen reden voor ander ziekenhuis, maar qua behandeling en bejegening een prima locatie
Suc6 met de beslissing

Gr, Tamdun

Hoi Debby,

Ik heb 2 ivf behandelingen gehad in rotterdam, het erasmus. Voor mij helaas niet gelukt maar uiteindelijk spontaan zwanger geworden. Ondanks de pijn heb ik het heel goed ervaren. Ook mijn man want die moest ook zijn aandeel daar leveren omdat wij op zeker een half uur afstand wonen. Het voordeel vond ik dat het echt een aparte afdeling is en niet op de afd gynacologie. Ik heb zelfs nog contact over gehouden met andere vrouwen. Was altijd wel gezellig op de dag van de punctie en de terugplaatsing. Je bent dan met ongeveer 3 a 4 stellen. Tevens kan je daar altijd terecht voor follikelmetingen en punctie en terugplaatsing ook in het weekend. Dat is in sommige ziekenhuizen wel anders heb ik gehoord.

Voor onze derde en laatste poging wilde wij naar leuven. Dat is ook in belgie. In belgie zijn de slagingskansen groter en mogen ze iets meer. Wij hebben alle gesprekken daar gevoerd maar uiteindelijk hebben wij besloten om er even mee te wachten. Ik heb de ivf heel zwaar ervaren en daarom wilde wij even wachten. Uiteindelijk hebben wij de derde poging niet nodig gehad want ik werd spontaan zwanger!

Succes met het maken van je keuze!!

gr xland

Hoi Debby

Een oude bekende helaas!
Wij lopen nu ook in Rotterdam in het Erasmus en we zijn allebei tevreden. De artsen zijn aardig.
Het enige jammere is dat ze wel weer veel opnieuw onderzoeken, dat was tenminste bij ons zo.
Succes met je keuze.

groetjes maartje

Hai meiden,

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch voor Breda ga kiezen. Waarschijnlijk moet ik af en toe zonder mannetje omdat hij vaart en dan vind ik Breda prettiger rijden dan naar Rotterdam. Voor Breda moet ik een uur rijden en Rotterdam iets langer. Wel fijn om te lezen dat het overal wel fijn is ( zolang je het hele gebeuren fijn mag noemen natuurlijk).
Maartje:
Leuk om weer wat van je te horen alleen jammer dat je nog geen positief nieuws heb. Ik miste je wel maar begrijpelijk dat je daar niet meer schreef. Ik schrijf daar zelf ook nauwelijks meer.
Ik laat nog weten hoe het met mij verder gaat.

Gr. Debby

Hoi Debby

Ja de moed zakt me af en toe in de schoenen!
We zijn nu 4 jaar bezig en staan nog steeds met lege handen helaas.
Ik ga ook regelmatig alleen naar het ziekenhuis hoor. Volgende week woensdag hebben we een gesprek over hoe en wat en dan gaan we (uiteraard)
wel samen. Kan jou man het wel regelen als hij z'n deel in moet leveren om in het ziekenhuis te zijn?

Gr Maartje

Hai maartje,

Ja, hopelijk wel. Volgens de gyn kan je het een beetje plannen en hij is natuurlijk om de week een hele week thuis en mocht het in de andere week vallen dan kan hij wel wat met de andere schipper regelen.
Echt balen, ook al zo lang bezig. Hoeveel pogingen heb je nu al gehad?
Gr. Debby

Terug
Bovenaan