Advies mbt voedingstijden verschuiven..

Hallo allemaal.

Ik zou binnenkort graag gaan beginnen met het geven van 4 flessen. Nu krijgt ze er 5, de eerste om 6 uur en de laatste om 22 uur. Dit komt eigenlijk perfect uit wat betreft werken. Heb ik dagdienst dan kleed ik haar aan na de fles van 6 uur en breng ik haar bij de oppas. Heb ik avonddienst dan breng ik haar om 13.45 uur en krijgt ze daar om 14 uur de fles.  Beter kan eigenlijk niet....Ze moet toch een keer naar 4 flessen maar ik ben bang dat als ze om 8 uur bijvoorbeeld de eerste fles krijgt dat ik haar huilend bij de oppas moet achterlaten, voordat ze dan pas om 8 uur de fles krijgt. Haar ritme is namelijk, wakker, is pamper is eten.....Zo lang gedaan om haar aan dit ritme te laten wennen en het gaat zo goed. En als ik haar uit bed haal om haar vervolgens in de kinderwagen te leggen is ze hoe dan ook wakker dus overtillen is er ook niet bij.
Lang verhaal geworden...
Heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken???

Ik hoor graag van jullie. Groetjes, Anne

Tsja... da's altijd een beetje puzzelen. Hoe oud is je kindje precies? Ben je al begonnen met fruithapje en groentehapje?
Hier zijn we teruggegaan in het aantal flessen toen Quinn zijn fruithapje kreeg. Wel deden we toen meer water en voeding in de fles. De laatste fles verviel en de een na laatste schoof wat naar achteren.
Nu is het als volgt:
7.30/8 uur 210 fles
10 uur 2 eetlepels fruit
12 uur 210 fles
16 uur 210 fles
18 uur 2 eetlepels groente
20 uur laatste fles 210.

Als je grotere flessen geeft, dan kan ze het langer volhouden en als daar ook nog fruit en/of groente bijkomt waarschijnlijk helemaal.
Succes met puzzelen.
Groetjes Veerle

Sophie is nu 18 weken en krijgt nog geen groente of fruit omdat we met koemelktest bezig zijn. Waarschijnlijk is dit het niet, 9 juli moeten we naar ziekenhuis voor provocatietest. Ga dan vragen of ik mag bijvoeden. En in dat geval lijkt jullie schema mij wel fijn. Blijf het wel moeilijk vinden dat op de dagen dat ik werk ik haar om 6 uur wakker maak en dat ze dan pas om 8 uur mag eten.....Werk maar 3 dagen en ook vaak weekenden/avonden/nachten, hoop dat ze de dagen dat ik haar vroeg wek ze het volhoud tot 8 uur. Op de overige dagen....wel lekker als ze tot 8 uur slaapt
Groetjes, Anne

hoi anne
boas krijgt op mn vrije dagen 4 flessen en op mn werkdagen 5.
als ik vrij ben:
8:00,12:00,16:00 en 19:30

en als ik werk:
7:00,11:00,15:00,19:00 en de 5e voor ik naar bed ga rond 22 uur.
misschien een idee voor jou?als ze straks wat groter is zul je merken dat ze veel makkelijker langer zonder voeding kunnen en dan kun je misschien alsnog de voedingstijden verschuiven zodat er meer tijds tussen zit en ze op werkdagen ook op 4 flessen komt.

Terug
Bovenaan