advies moederfiets gevraagd

Hallo allemaal,
Ik hoor eigenlijk niet op dit topic, want ik ben een jaar later pas bevallen. Gezien jullie kinderen al iets ouder zijn wilde ik jullie vragen wat jullie ervaring is met een mama-fiets. Waar je op moet letten en welke juist wel of niet goed is.
Tips zijn van harte welkom!!

alvast bedankt,
sterretje (zomer 2008-forum)

Ik heb mijn moederfiets nu een jaar en hij bevalt prima. Het is een corvina. Het stuur kun je vastzetten als je je kind uit het zitje pakt. Dat vind ik wel prettig. Dus je stuur kan niet opeens omklappen en je hebt handen genoeg om je kindje eruit te pakken. Het stuur is iets breder, dus je kan er makkelijker met je benen onder dan bij een gewone fiets. Je komt dus niet met je benen tegen het voorzitje aan als je fietst.
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Groetjes Babybelle

Hai,

Ik heb de gazelle bloom fiets met bij passende fiets stoel! Ik vind de fiets heel er mooi en hij is erg handig.
Het stuur kan op slot, zodat het stuur niet om keept.er zit een extra standaard op zodat de fiets niet omvalt. 7 versnellingen, breed stuur, en een breed zit gedeelte, kortom een goede mama fiets.
Ten slotte is hij vorig jaar uitgeroepen tot fiets van het jaar!!
het nadeel is dat hij vrij duur is, maar ik heb hem via het fiets project van mijn werk.

Succes met je keus,

Groetjes Linda

Hoi hoi,

Ik heb net als Babybelle een CORTINA. Het is een goedkopere versie dan de bekende merken. Ben er ook superblij mee, vooral wat al gemeld was dat je het stuur op slot kan zetten, dubbele standaard en ruimere instap, breder stuur...

Succes met je keuze

gr. Ilone

Terug
Bovenaan