Advies na NOD negatieve zwangerschapstest

Hallo dames,

Normaal gesproken ben ik totaal niet van de forums, maar misschien helpt dit mij om er toch over te kunnen praten, maar dan op een andere manier. En hopelijk willen jullie mijn verhaal lezen en misschien advies/tips geven?

Ik heb ervoor gekozen om in Januari mijn Mirena spiraal te verwijderen, op dat moment voornamelijk met de gedachte geen troep meer in mijn lijf te willen hebben qua hormonen. Ik heb totaal bijna 8 jaar een spiraal gehad (tussendoor een nieuwe). Ook mede door een kinderwens kwam deze beslissing goed uit, in Januari en Februari voor het zingen de kerk uit want een condoom was geen succes en een kinderwens hadden we al, als het dan raak zou zijn was het meer dan welkom!

Uiteindelijk hebben we dit vanaf Maart los gelaten en ben ik vanaf Mei de app meer gaan gebruiken om te kijken welke dagen ik zou ovuleren. Daarvoor gebruikte ik de app om mijn menstruatie te kunnen bijhouden. Vanaf Mei dus meer gaan rekening houden met mijn vruchtbare dagen.

Ik ben dus aardig op de hoogte wat mijn cyclus is, sinds augustus gebruik ik ovulatie testen. Ook om te kijken of dit overeenkomt met de gegevens in de app. (Meestal klopt dit, of 1/2 dagen afwijking. Menstruatie is bijna altijd exact op de dag dat de app aangeeft)

Vanaf ongeveer woensdag 28 september voelde ik me niet zo lekker, er heerste Corona op mijn werk dus ik dacht Corona te hebben. Uiteraard negatief, ik was verkouden, keelpijn, erg moe, koortsig gevoel, af en toe misselijk en beroerd gevoel. Sinds vrijdag 7 oktober is dit veranderd naar buikkrampen (die zijn heel anders anders dan bij mijn menstruatie), ik was er echt best wel beroerd van. Ik dacht dat mijn menstruatie eerder kwam (zou 11 oktober starten) waardoor ik daar last van had, einde middag had ik roze afscheiding maar echt minimaal en alleen bij het afvegen. Buikkrampen hielden aan en een enorm opgezette buik (leek wel 20 weken zwanger en darmen waren ook aan het rommelen). S’nachts werd ik wakker door krampen en doordat ik was doorgelekt, best donker rood bloed met stolsels dus dacht oh nu ben ik ongesteld geworden. Dag erna nog steeds bloedverlies met wat stolsels maar niet mega veel zoals normaal. Vanaf zondag nam dit verder af naar helder rood bloed maar heel doorzichtig en slijmerig, te weinig om er wat voor te gebruiken. En sinds gister nog veel minder maar dan bruin sluimering, ook te weinig om wat in te doen en alleen met afvegen.

Verder heb ik ook sinds vrijdag 7 oktober:

- Opgezette buik
- Verhoging van temperatuur (rond 37/37,5, ook warm gevoel telkens
- Buikkrampen - straalt ook uit
- Last van rug, hierdoor ook niet weten hoe ik een houding aan moet nemen in bed
- Soms duizelig en 1x sterretjes
- Snel huilen
- Hoofdpijn
- Extreem moe (vooral achter m’n ogen zwaar gevoel)
- Veel plassen
- Vergeetachtig en beetje wazig/verstrooid gevoel.
- Sinds zondag zere tepels met steken, ook blauwe aders

Een hele lijst bij elkaar haha, maar testen blijven negatief maar ik voel me gewoon anders. Sinds vandaag heb ik geen bloeding meer en voel ik me ook minder beroerd en nemen de symptomen ook wat af maar zijn er wel.

Vrijdag heb ik ook een afspraak bij de huisarts staan omdat ik me niet mezelf voel maar testen negatief blijken.

- Op 24/25 september had ik mijn eisprong (ik deed een ovulatietest die positief was) hebben daarvoor om de dag en tijdens gezellig” gedaan.
- Op 10 oktober zou mijn menstruatie beginnen, normaal altijd stipt op tijd en in de nacht.
- Op 11 oktober in de avond deed ik een test, leek heel heel licht positief maar kan dit ook verkeerd zien.
- Op 11 oktober (vandaag) in de ochtend getest, negatief. 1 dag na NOD dus.



Wat denken jullie wat ik moet doen? Of ben ik toch zwanger maar is de test nog negatief? Vind de innestelingsbloeding dan ook laat en zou met deze klachten toch al HCG aanmaken?

Groetjes van mij


 
Wat vervelend! Ik zou nog even een paar dagen afwachten en dan opnieuw een test doen. Misschien vrijdag voordat je naar de huisarts gaat? 
 
Weet je zeker dat je geen blaasontsteking hebt en daarnaast 'gewoon' je menstruatie gehad hebt die dus een paar dagen eerder is? 
 
Hoi, 
Blaasontsteking denk ik zelf echt niet, verder geen last van symptomen die ik dan normaal wel zou hebben. 


Gewone menstruatie zou kunnen hoor, alleen dat die zo anders is en ook die symptomen heb ik nog nooit gehad. Ook nooit eerder en de structuur/kleur ook niet. Maar alles kan natuurlijk. Zelf denk ik eerder dat er iets mis gegaan is, een menstruatie die eerder kwam, of in het mooiste geval een rare innesteling maar daar heb ik me al een bij neergelegd dat die kans niet groot is. 
 
Terug
Bovenaan