Advies naam

<p>Ladies, even een vraagje over de naam en hopelijk kan ik wat advies van jullie hierover krijgen.  Wij verwachten over enkele weken een dochtertje. We hebben nog twee namen op ons lijstje. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een naam van de twee. Een collega van mijn man heeft vorig jaar een dochter gekregen en die heeft dezelfde naam, wel iets anders geschreven. Het is een klein bedrijf, 25 werknemers, goede collega’s, maar geen vrienden die regelmatig thuis over de vloer komen. Ik heb die collega zelfs nog nooit ontmoet.  Mijn man heeft er moeite mee om onze dochter dezelfde naam te geven en twijfelt hierom. Aan de ene kant begrijp ik hem, maar vindt het ook weer teveel om hierom mijn voorkeursnaam op te geven. Wat vinden jullie? Hebben jullie een soort gelijk probleem? Of kwamen jullie er juist makkelijk uit samen? </p>

Wij liepen ook tegen een soort gelijk probleem aan.. maar onze 1e naam was voor ons ‘de naam’... ik kon de naam ook niet uit mijn hoofd zetten. We hebben toen met hun overleg gehad en gevraagd wat ze ervan zouden vinden en hun hadden er geen probleem mee...

Vooral bij een collega zou ik gewoon de naam nemen die jullie al in jullie hoofd hadden hoor... bij familie vind ik het dan weer een ander verhaal ?

Jaa ik heb wel iets vergelijkbaars. 
Ik ben nu 32 weken zwanger van onze 2e dochter en wij hadden wel een tijdje een favoriete naam. We waren er voor 90% wel over uit. Gebruikten de naam ook al wanneer we het over het meisje hadden. 
Maar... de dochter van mijn eigen collega heet ook zo. We zijn maar met 6 personen op mijn werk dus wel een directe collega natuurlijk. Alleen is haar dochter inmiddels 22 jaar wat natuurlijk een heel verschil is. Deze collega is iemand die haar mening niet onder stoelen of banken steekt en stiekem was ik daar wel een beetje bang voor.  
Ik had dat wel een beetje naast me neergelegd maar toch hakte ik maar geen knoop door.  
Zo'n 2 weken geleden zag ik ergens onze 2e keus voorbij komen en ging dat combineren met onze achternaam en de naam van onze dochter enz, waardoor ik wel begon te twijfelen. Mijn man zei toen al gelijk dat hij die naam leuker vond (wist ik dus eerst niet) ?
Toen met de nieuwe naam een proefdruk van een geboortekaartje laten maken en dit voelde gelijk een stuk beter. Ik kon nu opeens wel een knoop doorhakken en we hebben dus voor de 2e keus gekozen. Nu ben ik er gelijk een stuk rustiger onder en erg blij met de naam.  
Dus onbewust voelde die eerste naam voor mij toch niet helemaal goed. 
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar succes in elk geval?

Ik zou ook gewoon je eerste gevoel volgen.
Wij hebben ook lang getwijfeld over dé naam. Bekenden van de voetbalvereniging hebben hun zoontje drie jaar geleden dezelfde naam gegeven als die bovenaan ons lijstje stond.
We hebben geen omgang met deze mensen, zien ze alleen enkele keren per jaar daar.
We hebben uiteindelijk toch besloten voor deze naam te gaan, omdat we het zelf zo graag wilden.
Eenmaal een naam gegeven is gegeven, dat kun je niet meer opnieuw doen.. doen wat voor jullie goed voelt dus!?

Wij hadden precies hetzelfde. Een hecht bedrijf, en mijn man zag foto's van zijn kindje op Instagram, en daardoor kon hij t niet los zien van elkaar, terwijl we de naam al 3 jaar heel mooi vonden. Lang getwijfeld, juist ook omdat het goede collega s zijn, maar we zien hun nooit in privé. 
Toen onze dochter was geboren en hij dat liet weten, vonden ze het juist heel mooi en leuk ! 

Stel dat 1 van de 2 ooit bij het bedrijf stopt, heb je je dochter misschien vanwege hun een andere naam gegeven.ik zou het gewoon doen als dat voor jullie  "de" naam is ?

Terug
Bovenaan