advies nodig 5 of 6 voedingen?

Hoi,
Mijn zoontje is 6 weken oud en slaapt meestal van 23.00 uur tot 6.00 uur. Vanmorgen was het half 6, maar gisteren half 7. Hij slaapt dus zo goed als door. De eerste fles 'morgens krijgt hij 150 ml, daarna om de drie uur 120 ml. Dan kom ik op 6 flessen op een dag. Eigenlijk wil ik dat hij 's morgens net wat later komt, dan kan ik denk naar 5 voedingen gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zorg je ervoor, dat hij later komt? Meer voeding 's avonds en overdag een fles laten vervallen?
 
volgens mij kun je er niet voor zorgen dat hij 's ochtends later komt... Hij komt wanneer hij wil, lijkt mij. Mijn zoontje is ruim 6 weken. Wij geven hem rond 00.30u zijn laatste voeding (dit willen we naar 00.00u zien te krijgen), en dan komt hij 4 a 5 uur later weer.
Hij slaapt dus niet door. Dan komt hij op de dag tussen de 3,5 en 4,5 uur. Hij zit dan op de 5 a 6 voedingen per dag. Overdag geven we hem 120cc en de laatste (heb ik gister voor het eerst gedaan) opgehoogd naar 150cc. Maar die dronk hij niet leeg...

misschien heb je er t aan?
 
Aan het langer doorslapen kun je, helaas, niets doen. Hier een meisje dat meestal 5, soms 6 flessen per dag krijgt met nu bijna 8 weken.
De meeste nachten slaapt ze door, soms wordt ze nog wel wakker. Ze krijgt 150cc per fles, de ene keer gaat het op, de andere keer niet.
Ik zou elke fles 150cc aan gaan bieden, dan blijf je qua hoeveelheid wel gelijk, hij gaat er dan misschien ook meer tijd tussen laten.

Hier geven we een laatste fles nooit na 23 uur. Als ze bijvoorbeeld om 20 uur een fles gedronken had, lieten we haar gewoon liggen totdat ze zich weer meldde (meestal na 6 uur weer, terwijl we eerder als we die fles van 0.00 nog wel gaven, ze zich na 4 uur weer meldde. Na een paar nachten schoof dit steeds iets op zodat ze 'normale' nachten ging slapen.
 
Oooh wat lekker! Timo is 7,5 week en die krijgt 150cc per keer, maar die zou het liefst na 2 uur al weer een nieuwe fles willen. Wij moeten er 's nachts ook gewoon nog uit!
 
Sver is inmiddels 3,5 kilo en mag dus 120 cc met vier schepjes. Soms lukt dit en soms niet. Maar hoe dan ook: hoe komt lekker om de vier uur! Dus ook wij gaan er 's nachts nog met liefde uit. Ondanks dat we het ook wel anders zouden willen :p
 
Hoi,

Je kunt ze idd niet dwingen om langer te slapen. En 6 voedingen is heel netjes hoor voor een baby van 6 weken!! Ik weet dat mijn dochter pas met 3 maanden overging naar 5 flessen van 150cc. Slaapt je zoontje na de eerste fles niet weer verder dan? Dat deed mijn meidje wel. Even een fles erin, en dan weer lekker verder slapen. Mijn dochter kreeg met 6 weken het volgende..
07.00 120cc
10.00 120cc
13.00 120cc
16.00 120cc
19.00 120cc
22.00 120cc

Succes!!
Liefs ciomama
 
Hoi miriam.
mijn ervaring is dat die kleintjes het vanzelf regelen. Ik zou beginnen met zijn flesjes iets te verhogen en dan zal hij vanzelf naar 5 flesjes per dag gaan. Als je in elke fles 150 geeft kan je kindje best om de 4 uur drinken denk ik, dan kom je ook uit op 5 flesjes! probeer je laatste voeding om 23.00 te geven dan komt er vanzelf een tijd dat je kleintje zich pas om 7.00 meldt!
succes ermee!
 
Terug
Bovenaan