Advies nodig bij kiezen tafeltent

Hallo dames,

Wij denken erover om een tafeltent te kopen voor onze kids. Het weer wordt weer slechter en we zijn daardoor veel binnen. Ik merk dat de kids toe zijn aan nieuw speelgoed en wij denken dat ze oa een tafeltent helemaal geweldig vinden. Mette heeft een rijke fantasie... Nu vind ik die dingen HEEL duur en hebben we nog niks gevonden wat ons aanspreekt. De tenten van colorique vind ik niks met dat lintjessysteem. Onze tafel is een meter breed dus dan heeft de tent enorme open vlakken aan de zijkant en tja dan is de lol er wel af toch? De tent van moggy & mouse heeft een ubersaaie print dus of Mette daarvoor warm loopt...ik twijfel eraan.
Kortom, wie heeft er zo'n ding en wat zijn de ervaringen?
gr.Ing

Hey ing,

Ik vond dat lintensysteem ook maar niets, dus ik heb zelf een tafeltent gemaakt met als thema holland, delfts blauw, een rode ruit ed, ik heb gewoon de tafel opgemeten, dat als uitgangspunt en dan aan alle vier de kanten een lap stof aannaaien en dan de zijkanten evt. met linten aan elkaar verbinden.

Groetjes Janneke

Ooooh Janneke das precies wat ik bedoel!! Ik ben ook helemaal fan van het hollandse spul. Ik kan alleen niet naaien..... Hoeveel werk heb je eraan gehad en heb je er ook raampjes ed ingemaakt?
Wat was je kwijt aan stof ed?

gr.Ingrid
ps heb je hyves voor de foto misschien?

Hoi,

Inderdaad ik heb er 1 gemaakt voor onze buitentafel. Met een deur (een flap de je op kunt rollen en vastmaken met lintjes) en twee raampjes (van doorzichtig tafelzeil). Er is ONTZETTEND veel mee gespeeld. Omdat het de buitenvariant is, heb ik er verder niet veel aan gedaan, maar dat zou zeker wel kunnen. Leuke opbergvakken aan de binnenkant... Applicaties (zoals namen, bloemen of vlinders) aan de buitenkant.
Je zegt dat je zelf niet kunt naaien, maar hiervoor hoef je echt geen naaiwonder te zijn hoor! Het is vooral een kwestie van heel goed meten.....
En hoeveel werk het was? Twee avonden (omdat het de simpele uitvoering is). Wat je aan materiaal kwijt bent, kun je ongeveer zelf berekenen. Alle afmetingen even gobaal opschrijven en kijken hoeveel meter stof je dan nodig hebt. Stof (met delfst blauwe print) kost rond de 7 euro de meter. Lintjes en andere 'versierselen' zijn meestal duur, maar dat zal ook de kop niet kosten.
Hihi, mijn fantasie gaat meteen draaien (en dat op de vroege morgen). Ik zou een Mette en een Jens kant maken.....

Ik heb wel Hyves trouwens. Je kunt me via het JG2007forum wel vinden. Voor als je een foto wil zien. Ik heb ook nog een andere tente gemaakt. Een strandtent. Ook erg leuk, maar dan moet je een haak hebben om hem aan te bevestigen. Dus die is voor bij ons op zolder...

Groetjes, Karin

Hey ing,

Ik heb er een deur in, net zoals bij karin, die je op kunt rollen, en daarnaast een raamje, geen zeil erin, maar met satijnlint (breed) een ruit gemaakt, ook zit er over de hele tent gras van vilt, Ik heb tulpen gemaakt van vilt, er zit een eekhoorn op.
Aan de korte kant zit er aan de ene kant een paddestoel op, en aan de andere kant zit er een molen ala lief op gemaakt, en aan de andere lange kant twee ramen. Ik heb er ongeveer drie dagen werk op gehad, met behulp van manlief en moeders hihihi
Ik was ongeveer 100 euro kwijt

Groetjes Janneke

Ik krijg meteen zin om ook achter de naaimachine te gaan zitten. Ben wel niet z'n naaiwonder dus die van mij zal wat eenvoudiger worden, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ga meteen even op hyvé's jullie foto's bekijken.

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan