Advies nodig over drinken!!

Hoi allemaal,

Ik heb dringend advies nodig.

Mijn zoontje van net 2 drinkt veel te weinig op 'n dag.

's Morgens 250 melk uit een fles en door de dag heen als ik geluk heb nog eens 300 roosvicee uit een rietjes beker. Is toch veels te weinig??

Hij kan makkelijk uit een beker of pakje met rietje drinken. Vindt ie ook leuk maar echt veel drinken ho maar. Als ik hem overdag net als 's morgens een fles drinken geef is die in 10 min op!

Help!! Wat is nu wijsheid!! Ik vindt echt dat ie te weinig drinkt maar wil ook niet dat ie nog met een fles loopt. Iemand advies voor mij????

Thanks!

Hoi hoi,

Herkenbaar! Stijn dronk vroeger heel veel en tegenwoordig moeten we echt de hele dag met drinken achter hem aan.

Wat wij helpt de ene dag wel en de andere niet, maar goed, misschien heb je er wat aan:
Bij het ontbijt een beker melk uit een gewone beker, dat vindt hij redelijk interessant, dus meestal krijgt hij er dan wel wat van.
Bij het fruit eten en bij het koekje 's middags gaan we aan tafel zitten, met weer een gewone beker.
BIj de lunch en avond eten weer een bekertje melk
Tussendoor heb ik altijd wel een tuitbeker of iets met een rietje staan   en dat bied ik dan heel regelmatig aan.

Ik merk nu wij net een andere beker hebben geprobeerd, dat hij dat reuze spannend vindt en die is dus zo leeg, waarschijnlijk over een paar dagen niet meer, maar dan proberen we weer een andere beker.

Heel veel aanbieden dus en er gaat ook best wat door de gootsteen, maar ja.
Wat betreft de fles, persoonlijk zou ik daar echt mee stoppen, het schijnt heel slecht te zijn voor de tanden. En misschien dat je kindje wel denkt, als ik niet drink dat krijg ik lekker de fles.

Succes.

Carina

Lara heeft ook tot ongeveer 2 mnd geleden uit een fles gedronken, terwijl ze alle andere vormen ook prima kon. Maar ze vertikte het gewoon!
Ineens pakte ze de rietjesbeker wel en vroeg ze steeds minder vaak om een fles. En 't wisselt nog elke dag hoeveel ze drinkt. Maar ik geloof dat er wel voldoende binnen komt. Ze plast in ieder geval regelmatig.
En wat mijn voorgangster ook al zei; probeer gewoon regelmatig aan te bieden en wissel inderdaad de soorten bekers (rietjes/antilek/gewoon/kartonnen pakje) af.

Succes!

Je moet de luiers goed in de gaten houden of die zwaar of goed nat aanvoelen. Zolang dit zo is, drinkt je kindje nog genoeg. Verder drinkt onze dochter al vanaf dat ze net 1 is, niet meer uit de fles. Ik wilde dat ze de fles zelf ging vast houden, maar toen ze had ze zelf zoiets van ja ... daag !! Die hoef ik dan niet meer.
Sindsdien drinkt ze alleen uit een gewone beker of een beker met een rietje.
's Ochtends krijgt ze een bord pap (melk 200 ml) en drinkt ze meestal een grote beker thee en een grote beker limonade. Bij het eten 's middags drinkt ze nog een grote beker optimel en na het middagslaapje nog een halve tot een hele beker thee. Bij het avondeten een klein bekertje halfvol met water.
Dat was het
Succes!
Gr. mamajo

Thanks voor jullie reacties. Ik ben het echt helemaal met jullie reacties eens: weg met die fles! Maar ja, als hij niet/nauwelijks drinkt wat doe je dan!!

Hij heeft nauwelijks natte luiers, hij kan makkelijk met 1 luier op 1 dag doen, dat is toch niet normaal??

heb ook al van alles geprobeerd: uit een pakje, verschillende soorten bekers, verschillende soorten drinken. Loop echt heel de dag van alles aan te bieden. En dan nipt hij aan de beker en dat was het!

Ik vindt het zo moeilijk!! Dus moeders, als er nog meer tips zijn, ze zijn meer dan welkom!!

Ha,

Ook bij ons geen grote drinkster. Maar ik las onlangs ergens dat ze aan 500 - 800 al genoeg hebben. Daar zit je dus net boven.
Als je het vaak genoeg aanbiedt en hij verder alert is, dan heeft ie blijkbaar gewoon geen dorst. Zeker nu met die kou kan ik me dat wel voorstellen, dan merk ik bij mezelf ook dat ik niet zo veel drink op een dag.

Ik had net een heel verhaal ingetikt en dat ging fout... grrr
Nog een keer en wat beknopter dan.
Mijn dochter van net twee heeft ook altijd zo slecht gedronken, nu gaat het beter, maar nog steeds is het erg weinig. Mijn zoon van 10 maanden drinkt al zelf veel beter dan zij.
Er wordt geloof ik geadviseerd om minimaal een halve liter vocht te drinken voor een kind op een dag. Ik mag ook blij zijn als ze daar aan komt.
Ze krijgt nog wel een fles melk 's ochtends: 230 ml (zeven schepjes).
Dit houden we er zeker in. Het CB zegt dat het geen probleem is.
Probeer verder vaste momenten in te bouwen, dus bii de boterham en tussendoor. Misschien aan tafel of gezellig samen met een koekje.
Sasha drinkt ook erg goed net voor het slapen gaan. lekker nog wat water en ze kan ook mooi tijd rekken. mama, nog een slok!
Zoek leuke bekers uit, hier doet de drinkbeker met het rietje van Nuby het erg goed, maar ook een beker met hele grote oren.
Ze heeft een tijd chocolade melk erg lekker gevonden. Dat kreeg ze dan gerust één per dag. Niet de light versie, maar de halfvolle.
Wicky schijnen kleine kinderen ook lekker te vinden.
Toen ze echt heel weinig dronk, maar wel van een lepeltje at, gaf ik haar yoghurt met water en veel gepureerde (eventueel met extra water) fruit. een bakje van 200 ml fruit bevat al snel 180ml vocht.
In de zomer waterijsjes, zit ook veel vocht in. en ook in groenten zit veel vocht.
Ze vond het ook leuk om met mij mee te drinken met een echt glas. Toch weer een paar slokjes.
Thee vindt ze nu lekker en appelsap, water en chocolade melk. Ook wat gewone melk bij het brood.
Soms doe ik spelletjes met het drinken. Dan tel ik de slokjes die ze achter elkaar kan nemen. Nu kan ze gelukkig achter elkaar door drinken, eerst was het steeds een klein slokje per keer.
Misschien zijn er boekjes te vinden over het drinken en dan voorlezen terwijl je kind drinkt. Of iets anders leuks doen met de drinkbeker erbij.

Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet hoe lastig het is.
Want als ze ziek zijn of als het zomer is, dan is het echt heel belangrijk.

groetjes,
Sabine

Hai!
Jules is een grote drinker en daar gaat dan ook vanalles in!!
Hij lust melk,water,thee, appelsap, chocomelk, en alle soorten sappen (en dat noemen we allemaal limonade, van roosvicee tot dubbelfris)
Jules drinkt iedere keer weer uit een andere beker. Hij mag dan kiezen. Soms uit een tuitbeker (groen met kikkervoeten van de IKea) , een beker van Cars is hier ook favoriet,  ook drinkt hij weleens thee uit zn eigen plastic speelgoed theeserviesje.  

In de zomer heeft  hij heel  veel uit een bidon gedronken. Dat ging super. Het lijkt wat meer op een fles dan een beker en je weet dan precies hoe veel hij drinkt op een dag. ( 2 keer een bidon was 1 liter drinken!!)

Zelf drink ik ook veel. 's Ochtends drink ik een termoskan (liter) thee en 's middags weer. Wellicht dat dat ook helpt. Een goed voorbeeld doet goed volgen. Jules roept bij heel veel wat ik doe "Jules ook???"

We drinken bij iedere maaltijd. Tenminste bij het avondeten eigenlijk niet, maar dan mag  hij een kwartiertje daarna nog wat water als hij dorst heeft. Vaak wil hij dat wel. Dan nog even plassen op het potje en dan naar boven!  

Hopelijk kan je er wat mee!!
Gr Antoi

Terug
Bovenaan