Ik zal het verhaal kort houden. Voor de bevalling heb ik de relatie verbroken met de vader van mijn dochter. Het ging al lang slecht en tijdens de zwangerschap heeft hij het mij kwalijk genomen dat ik de baby wilde houden. Later is hij bijgedraaid, maar nog steeds meer in zijn eigen belang, om bij mii en mijn familie te blijven. Maar zijn weekenden om zijn dochter te zien zegt hij makkelijk af als er een feestje is of omdat hij dan geen geld heeft om te komen, omdat hij een game moest kopen o.i.d. Na de bevalling is er een relatie gegroeid met een bekende van mij die onwijs leuk met mijn dochter omgaat en eigenlijk meer de vaderrol vervult dan haar biologische vader. Ze is meer op haar gemak bij mijn vriend. Nu mijn probleem. Voor vaderdag gaat ze op de opvang een cadeautje maken, alleen zit ik erg in dubio aan wie ik het ga geven. Ze is bijna 1 en kan dus niet zelf bewust die keuze maken. Schrijf ik de naam van mijn ex op? Ik wil het hem ook niet ontgunnen. En ik ben misschien ook niet degene die kan zeggen dat hij het niet verdient. Of schrijf ik de naam van mijn vriend op? Hij is meer een vader dan haar biologische vader en ik wil hem ook niks tekort doen. Twee cadeautjes wordt erg lastig op de opvang dus wordt het wel kiezen. En ik kan deze keuze nog niet helemaal zelf maken. Alvast bedankt voor de reacties