Advies nodig voeding

Hallo allemaal!
Dochter 4 maandjes oud drinkt al de Max 5x 200 ml nu merk ik dat mevrouwtje steeds vaker zich meld dan eigenlijk de bedoeling is. Ze krijgt nog geen fruit hapjes omdat ik denk dat zij nog niet heel goed kan slikken. En ben erg bang dat als ik haar meer ga geven ( dan moet ik van 5 naar 4 voedingen) dat ze dat nog niet aan kan kwa tijd. Iemand advies ? ? alvast bedankt

180 water 6 schepjes geven we nu en dat 5 x de ene keer word ze wakker en wil ze om 6 u en andere keer om 7. Maar ze vraagt soms tot wel n uur 1.5 eerder. ☺️

Misschien kun je de 1e fles ophogen naar 210cc? Als dat 1 van de 5 flessen is, is dat ook 'maar' 30cc extra per dag, maar wel net een beetje extra als start van de dag.
Heb je al eens pap geprobeerd? Mijn dochters gruwelden ervan, dus ik heb het nooit  gegeven, maar het is natuurlijk wel een goede vulling. Dat zou je ook kunnen proberen als ontbijt.
En toch eens proberen een klein hapje fruit e   groente tussendoor! De eerste weken eten ze vaak amper, is het meer proeven en nippen, maar zo leren ze het wel en zo zijn ze ook weer even zoet tussendoor.
Ik werk in de kinderopvang en echt, geen enkel kind stikt in een fruithap die compleet vloeibaar is. Ze moeten leren van een lepel te eten en ja, soms kokhalzen ze en ze gooien vaak de helft weer uit hun mond in het begin, maar een kind kan echt niet stikken in compleet vloeibaar, gepureerd fruit of groente. Gewoon oefenen, en binnen een maand zal je zien dat het best goed gaat!
En mijn dochters  dronken in periodes wel eens meer dan 1000ml per dag, ook geen drama hoor. Krijgen ze niks van, dus soms gaf ik gewoon een voeding extra, ook als ze in de nacht kwamen.

Naar 4 voedingen zou ik zeer zeker nog niet doen nee, dat lukt vaak echt pas met 6 maanden ofzo en dan gaat dus de fles van 23.00 eraf. Dan drinken ze dus alsnog elke 4 uur (7.00-11.00-15.00-19.00) en gaat de late avondfles eraf. 
Pas rond 8 maanden kun je 7.00-13.00-19.00 proberen.. mits je kindje goed fruit, groente en brood eet...
(Dit is tenminste wat het gros van de kinderen doet, wat ik op mn werk zie)

Terug
Bovenaan