Advies nodig! Zwangerschapstesten

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Als eerste wil ik degene die zwanger zijn heel erg feliciteren. En degene die nog bezig zijn: Hou moed het komt wel goed!!! Blijf hoop hebben en ik ga duimen voor iedereen dat jullie zwanger worden!

Ik lees al een paar dagen alle berichten van die jullie gepost hebben. En ik dacht laat ik mezelf ook maar registreren, want dan kan ik tenminste mee praten.

Ik ben 22 jaar oud. Ik probeer ook zwanger te worden.
Nu heb ik een probleem. Ik herinner me niet meer wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest. Ik weet wel dat het ongeveer in de eerste week van april was. Normaal gesproken hou ik het altijd netjes bij, maar afgelopen maand had ik andere dingen aan mijn hoofd. Ik heb   sinds die tijd flink wat geklust.

Nu is mijn vraag, wanneer moet ik een zwangerschapstest doen en welke zijn het meest betrouwbaar volgens jullie (Aangezien jullie meer ervaring dan mij hebben )?
Is het verstandig om eerst naar de huisarts te gaan of kan ik gelijk die test doen?

Ik heb last van pijn in mijn tepels, heb erge steken in minn onderbuik, voel me erg vermoeid en mijn ogen gaan haast niet open (van vermoeidheid).  
Normaal gesproken als ik ongesteld moet worden, heb ik alleen last van mijn rug verder niks.

Alia

hoihoi,
ik zou als ik jou was een testje doen voordat je naar de dokter gaat. Denk dat je wel kan testen maar weet natuurlijk niet hoelang jou cyclus is.
Ik heb getest met sensitest en die zijn ook helemaal niet duur, daar kwam uit dat ik positief was, toen heb ik voor de zekerheid ook een claerblue test gedaan en die was ook positief dus als ik jou was zou ik gewoon testen bij sensitest bestellen want die zijn goedkoop en goed dus.
succes

Bedankt, Ik denk dat ik de test maar in de tweede week van mei ga doen. Dan weet ik het tenminste zeker. het kan ook zijn dat ik schijnzwanger ben, omdat ik het zo graag wil. Ik woon nog bij mn ouders thuis, dus ik denk dat het niet verstandig is om de test thuis op te laten sturen. Ik haal liever eentje bij de apotheek, zijn er specifieke testen die echt betrouwbaar zijn? Kunnen jullie mij de prijs naam doorgeven?

oh ja  er zal wel een gebruiksaanwijzing bij zitten, maar kunnen jullie   mij ongeveer uitleggen hoe het in zn werk gaat?

Hoi Alia,
je kan zo'n testen gewoon bij de drogist (kruidvat, etos, trekpleister etc.) halen.
Je hebt testen die werken met streepjes die rood kleuren, maar ook digitale testen die een plusje aangeven of met woorden zeggen of het zwanger of niet zwanger is.  
De prijs verschilt. Per stuk is duurder dan per 2 of 3.
Per stuk kost het ongeveer 6 Euro.  
Ergens  op dit forum staat al eerder de vraag welke test goed is, dus je kunt het via zoeken ook even terugzoeken.
Clearblue en eigen merk van Kruidvat  is best goed.  
Succes ermee.  
En als je nog meer vragen hebt, dan kom maar op!!!
Groetjes V.
P.s. denk je eraan om foliumzuurtabletjes te gaan slikken. Dat is om een open ruggetje bij het kindje tegen te gaan.
Verder kun je veel info vinden op www.zwangerstraks.nl

Terug
Bovenaan