Advies nodig.

Advies nodig..

Onze kleine man 3,5 maand oud wordt standaard iedere nacht om 05.00u wakker. Hij is dan super onrustig en moet veel scheetjes laten. Als je hem dan bij je pakt is hij rustig en slaapt meteen. Leg je hem weer weg, dan wordt hij weer onrustig.

Honger is het zeker niet. En als hij dan eenmaal weer slaapt wordt hij vaak een uur later weer wakker. En wil dan alleen nog maar bij ons slapen. Dus vaak zit een van ons om 6u onder met hem en dan slaapt hij wel nog.

Toen ik nog zwanger was, was ik vaak wel rond 5u wakker om te plassen, zou dat ermee te maken kunnen hebben?

En verder heeft er iemand tips? Zou een ostepaat kunnen helpen?
 
Heb je al geprobeerd om een speentje te geven om 5u? Dat hielp hier heel goed. Daarna sliep ons zoontje weer door en werd dan idd weer uur later écht wakker. Ik denk dat ze dan in een wat lichtere slaap komen en daardoor half wakker worden.
 
Balen mama! 5:00u klinkt voor ons heel Vroeg maar is voor een kind best oké nog.. ook al zien wij graag wat anders. Hoezo kan het geen honger zijn? Een klein flesje geven zodat hij verder slaapt? Jou opstaan in de zwangerschap lijkt mij er niets mee te maken hebben. Ons zoontje heeft het eerste 1,5j geen nacht doorgeslapen waarbij ik ook maaaaaanden om 5.30 beneden met hem opzat. Ik wil je niet ontmoedigen maar het hoort er ook beetje bij wss. 
Want wat is je doel inderdaad? Dat hij langer slaapt zonder onrust en jullie nodig te hebben? Je kunt indd een osteopaat inschakelen (baat het niet dan schaadt het niet) maar ik denk daarnaast dat hij ook gewoon jullie geborgenheid zoekt.. en dat mag, zeker op de piepkleine leeftijd! Accepteren dat t een vroege vogel is kom je wellicht nog het verst mee, succes!! 

 
Misschien niet wat je wilt horen, maar om 05:00 wakker worden is voor een baby heel normaal. Hun biologische klok staat nou eenmaal anders afgesteld dan die van ons. En mooi dat hij doorslaapt tot 6 uur als je hem bij je neemt. Mijn oudste werd tot 2 jaar elke ochtend rond 5 uur wakker. De jongste standaard om 05:15 en slaapt dan met wat hulp door tot 6'20. Tja...
 
Er zijn wat dingen die je kan doen op te helpen ontluchten, zoals fietsen met de beentjes. En een paar babymassage technieken.
 
Terug
Bovenaan