Advies nodig

Lieve Mama’s

Even een vraagje omdat iets mij niet lekker zit.
Dochtertje van 4 vandaag opgehaald van school en ik schrok even hoe ze naar buiten liep.
Ze had een haar lievelingsjurk aan ( met drukknopen ) en had vandaag gym. Ze heeft het snel koud dus ook een ondershirtje. Ze kwam naar buiten met jas open ( geaccepteerd) maar ook haar jurk was open ondershirt omhoog alsof het een croptop is en je zag net haar onderbroek niet maillot zat zo laag. Kortom jas open. Jurk open. Shit omhoog blote buik en maillot laag. Het zag er niet uit. Dus ik ging gelijk op de knieën om haar te fatsoeneren en vroeg aan leerkracht waarom ze er zo bij loopt. Heb het nu even druk was haar antw.

Ik word hier niet zo warm van. Heb dochtertje gevraagd waarom ze niet zelf heeft gedaan. Ze zei dat ze snel moest zijn en het haar niet is gelukt.

Stel ik mij aan of is dit gewoon niet oké. Ik kan soms best snel overbezorgd zijn vandaar mijn twijfel

Nmijn baby is pas 5 maanden maar als ik haar zo zou ophalen zou ik het niet accepteren. Dat ze druk is heb ze zelf voor die baan gekozen. Ik zou verhaal zijn gaan halen

Juffen hebben het weet ik uit ervaring echt druk. Dus ik leer mijn kindje zichzelf goed aan te kleden. Een juf kan dat niet in drie minuten bij alle kinderen doen. Tis vervelend  dat sommige kindjes dan even wat rommeliger naar buiten lopen. Het is niet anders. Gaan ze niet kapot aan die twee minuten buiten in de kou. 

Tsja. Ik vind dat je niet van een juf kunt en hoeft te verwachten dat ze de hele klas moet aankleden. Als ze tijd heeft is fatsoeneren wel fijn ?. Maar goed. Ik denk dat ook heel nuchter; ze zag er misschien niet op dr paasbest uit maar wezenlijk is er niks gebeurd 

Kan het zijn dat de gym wat was uitgelopen? Dat ze daarom zo overhaast was?
Druk of niet, lijkt me wel de taak van de kleuterjuf kinderen met dit weer niet met blote buik naar buiten te laten gaan. Niet perfect gekleed is 1 ding. Dit gaat nogal ver.
Wat als ze zo in de koude nog even op jouw had moeten wachten?

Bij ons op school vragen ze kinderen op dagen dat er gym is gemakkelijke kleding aan te trekken. Dit omdat de juf echt te weinig tijd heeft om alle kinderen te helpen met hun kleding. Dus geen maillots, maar een joggingbroek met trui oid. 
Anders kan het zo zijn dat je ze ophaalt en je je kind zo aantreft als jij hebt gedaan. Maar ze leren op school ook heel veel zelf te doen. Dit is het gevolg. In wezen is er niets ergs gebeurd. Ze ziet er alleen slordig uit en zal het koud hebben gehad. 

Ik zou me hier niet zo druk om maken. Je kunt het altijd even vragen, maar de juf reageert niet voor niets op die manier. Er zal vast iets zijn wat haar aandacht meer nodig had op dat moment. Bovendien is er niks ernstigs gebeurd, behalve dat je kind het misschien voor een paar minuten wat fris had.
Ik weet uit eigen ervaring hoe druk je bent als leerkracht. Voor mijn eigen zoon zorg ik altijd voor eenvoudige kleding (geen overhemd of vest, maar gewoon shirt of sweaters) zodat hij zichzelf snel kan omkleden. Soms komt hij netjes thuis na de gym, soms met spijkerbroek achterstevoren of trui binnenstebuiten. Als ik je zo hoor dan had jouw dochter best wat laagjes aan ?. Afspraak bij mij op school is dat het kind zichzelf kan omkleden. Uiteraard help ik als ik zie dat het niet lukt, maar ik spreek ouders hier wel op aan voor een volgende keer. Ik zou de volgende keer even makkelijke kleding aandoen en dan aankijken hoe ze na de gym naar buiten komt lopen.  

Terug
Bovenaan