advies nodig..

hallo allemaal..

Na lang twijfelen heb ik toch besloten om mijn vraag bij jullie neer te leggen.. Ik hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten..
Mijn broer en zijn vrouw zijn, zoals velen van jullie, al 1,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Na vele iui pogingen en al het daarbij horende verdriet zijn ze nu begonnen aan ivf. De familie probeert ze op allerlei manieren te steunen maar zoals jullie zelf waarschijnlijk weten kan niemand ze echt helpen.. Ze blijven, ondanks verdrietige momenten, gelukkig hoopvol! Ze hebben er echter veel moeite mee dat er steeds meer mensen in hun omgeving zwanger worden/zijn. Ik snap dat heel goed.. Maar tja.. jullie raden het waarschijnlijk al.. nu ben ik zelf zwanger.. Voor mij en mijn partner natuurlijk fantastisch maar ik had zo gehoopt dat mijn broer en zijn vrouw ons voor zouden zijn..
Waar doe ik nu goed aan..? Ik vind dat ze het in ieder geval van ons zelf moeten horen. Dus zolang zij het nog niet weten, weet niemand het.. Maar wanneer vertel ik het ze.. Binnenkort wacht er voor hun een ivf. Als die lukt dan is dat natuurlijk super maar als het niet lukt dan wordt mijn nieuws alleen maar moeilijker.
En doe ik dat door naar ze toe te gaan (maar dan is het misschien nog moeilijker voor ze om te reageren) of zal ik ze bellen (dan kunnen ze na het telefoontje helemaal zichzelf zijn, ik bedoel dan hoeven ze zich niet in te houden voor mij).
Sorry dat ik dit bij jullie neerleg maar ik wel het zo graag goed doen (al weet ik dat dat nu bijna niet mogelijk is..). Ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen over waar ik goed aan doe..
En ik wens jullie allemaal heel veel succes en geluk met alles waar jullie mee bezig zijn!!
Groetjes marit

lieve marit,

ik begrijp je dilemma maar toch zou ik als ik jou was het zo snel mogelijk persoonlijk vertellen aan ze want anders kun je niet genieten van je eigen zwangerschap.

het is moeilijk dat snap ik.

wij zijn in de IUI belandt en ook nog niet zwanger en in de omgeving steeds meer mensen wel.

ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand waar ik om geef me niet durfde vertellen dat ze zwanger is.

wij zijn inmiddels al 5 en half jaar bezig en tot nu toe nog geen resultaat opgeleverd.

succes met je keuze

Hoi Marit,

Het feit dat je het zo op het forum zet en er zo mee bezig bent zegt toch al genoeg!! Het komt bij jou uit een goed hart!!! Wij zijn zelf ook alweer 3 jaar bezig en zitten in het iui circuit, het is altijd moeilijk om te horen dat er iemand zwanger is, maar het leven van anderen staat niet stil omdat het bij ons niet lukt!

Ik zou in jullie situatie het persoonlijk gaan vertellen, dat ervaar ik als veel fijner. En geef dan aan dat je het niet erg vind en goed begrijp als ze boos en verdrietig zijn! En doe het snel, dat is voor hun beter (kunnen ze het een plekje geven) en voor jullie (kan je lekker gaan genieten!!)

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, en geniet ervan!! Jij kan er ook niks aan doen!!!!!!

Liefs Liv

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben het eens met de meiden hierboven. Gewoon persoonlijk vertellen en zeker niet over de telefoon.

Geef aan dat je het heel moeilijk vind om het te vertellen en dat je begrijpt dat zij dit bericht moeilijk vinden, zo net voor hun ivf, maar dat je het toch belangrijk vind dat zij als eersten op de hoogte gebracht worden (zodat ze het niet van een ander horen).
Ik weet zeker dat ze dat heel fijn zullen vinden en dat ze (uiteindelijk) ook erg blij voor jullie zullen zijn.

En o ja, een misschien niet-enthousiaste reactie zal niets met jullie te maken hebben, maar meer met de pijn die zij zelf voelen.

Geniet van je zwangerschap en succes!

Esk (http://eskswegnaar.blogspot.com)

Hallo,

Heel erg bedankt voor jullie lieve en snelle reacties!!
Daar kan ik echt iets mee!
We gaan vandaag of dit weekend even naar ze toe om het te vertellen..
Ben heel benieuwd..

Jullie nogmaals bedankt en heel veel succes!

liefs Marit

Terug
Bovenaan