Advies nodig

Hallo

Ik heb even jullie advies nodig over slapen...
Kris is 7 weken, 's morgens krijgt hij tussen half 7 en 7 de fles. Dan valt hij weer als een blok in slaap. Rond half 10 wordt hij dan weer wakker. Dan doe ik hem in bad en om 10 uur krijgt hij weer de fles.
In de middag gaat ie 2 uurtjes naar bed. In de avonduren is hij zo wakker en slaapt hij niet meer tot de laatste fles (23:00 uur). Hij ligt dan lekker bij ons op schoot of in de box. Het gebeurt wel eens dat hij rond 22.00 in slaap valt.
Mijn gevoel is heel dubbel aan de ene kant hoort hij gewoon op bed te liggen, aan de andere kant denk ik hij is zo lekker wakker, laten we genieten van hem.
Hij slaapt wel goed door 's nachts, maar dat is natuurlijk niet gek als ie vanaf half 4 's middags al wakker is.
Doe ik het nou goed, of moet ik hem echt op bed gaan leggen..
Alvast bedankt. Ellen

Hey, Ellen ten eerste wil ik je zeggen dat jij de moeder bent dus jij beslist.

Maar hier gaat het zo, overdag ligt tie in de box. valt tie in slap nou dan valt tie in slaap

Tussen de middag gaat tie in z'n bed. en dan als tie wakker is mag tie er uit en dan zo rond 5 uur/ half 6 krijgt tie z'n fles, en dan gaat tie terug in bed, tot ongeveer 22.00 uur en dan krijgt hij z'n late fles en komt s'morgens tussen 5  en 6 pas weer.

groetjes Jantine

Gisteren op het bureau zeiden ze tegen mij..(wij hebben een meisje dat bijna nooit slaapt) dat het wel goed was om haar dan in de box te laten liggen zodat wanneer ze vermoeid raakte ze in ieder geval de kans had om in slaap te vallen.

Dit doen wij meestal ook wel maar na de fles of het luier verschonen wordt ze ook nog lekker geknuffeld en mag ze ook nog ooit mee op de bank zitten, tv kijken. Ze is verder namelijk heel tevreden en als we haar in de box leggen is het ook goed.

Dus ligt aan de situatie een beetje... en wat kan het kwaad.. lekker knuffelen. Als Kris verder tevreden is en je zegt dat ie 's nachts doorslaapt, nou fijn toch.

Doe waar je jezelf goed bij voelt!!

Groetjes Kirsten, mama van Tyche.

gewoon lekker doen zoals jullie dat zelf willen....en als jullie hem graag bij je hebben is het toch goed! Vooral als hij wakker is zou hij denk ik toch niet gaan slapen in zijn bed en kun je steeds op en neer rennen.....

Jari heb ik vanaf het begin al steeds 's avonds onder bij ons gelaten zodat ie snachts dan lekker veel sliep, maar sinds kort slaapt hij zo goed dat hij samen met mijn dochtertje om 8 uur meestal naar bed gaat (even wakker voor fles van 22.00) en zo hebben mijn   partner en ik lekker de avond voor ons.
overdag probeer ik hem van tussen de 2e en 3e fles op bed te leggen en soms tussen de 3e en 4e ...maar niet altijd wilt hij dit en is soms door jakken of op en neer naar school brengen en halen van mijn dochter ook wel eens dat hij een hele dag zijn bed niet ziet.
Hij pakt evengoed zijn slaap wel.....
Nessie

Hai Ellen (was het geloof ik)

Jente slaapt eigenlijk overdag bijna altijd in bed! Hij heeft een vast schema voor zijn voedingen: 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 22.30. (alles is ook wel eens 30 min. eerder of later)
Na zijn voeding van 7.00 gaat hij direct rond 7.45 weer naar bed en slaapt tot ongeveer zijn volgende voeding.
Na zijn voeding van 11.00 is hij vaak wakker tot 12.00/12.30, daarna slaapt hij tot ongeveer 15.00.
Na 15.00 is het verschillend, meestal slaapt hij nog wel even.

Maar na 19.00 is hij wakker! Het heeft ook geen zin om hem op bed te leggen want hij gaat krijsen. Hij is dus na 19.00 altijd beneden. In de box of lekker bij papa op zijn borst.
Soms valt hij in slaap maar hij slaapt dan erg ligt, als je hem dan in bed wil leggen wordt hij wakker. Hij ligt dan dus ook wel eens op de bank te slapen.
Ik vindt zelf dat het prima is (al heb ik ook wel getwijfeld hoor). Hij slaapt vaak en goed in zijn eigen bed, dan maakt het mij niet uit als hij na 19.00 beneden is.
Wel zo gezellig dan ziet mijn man hem ook wat vaker wakker.

Verder doet hij het prima op deze manier, dus ik heb me er bij neergelegd, er komt vanzelf wel weer een moment dat ik het probeer om weer naar bed te gaan na 19.00.

Ik zou dus zeggen, maak je niet te druk! Als jullie allemaal tevreden zijn waarom dan de boel veranderen.

Groetjes Fenneke en Jente (10 weken alweer)

hallo
ik ben het met de andere eens dat jij de moeder bent dus jij beslisit maar ook ik zal ff vertellen hoe het hier gaat.:
smorgens rond 8.00 komt julian krijgt hij fles 1 dan gaat hij de box in tot 12.30 dan komt fles 2 dan gaat hij de kinderwagenbak in (ik loop bijna elke middag met hem als het maar droog is en dan hoef ik hem niet uit bed te sleuren) darr blijft hij dan in tot hij wakker word dan gaat hij ff de box in of met zijn 2 op een kleed in de kamer en lekker spelen dan krijgt hij fles 3 rond 16.00 en daat hij de box in of lekker spelen op een kleed rond 19.00 krijgt hij fles 4   dan leg ik hem weer in de kinderwagenbak tot zijn laatste voeding dan slaapt hij ook hoor vanaf 19.00 zeg maar tot 22.30 en dan gaat hij pas naar boven hoop dat je er iets mee kunt groetjes

ik wou even zeggen dat mila s,avonds meestal ook niet in bed te krijgen is,ze is dan ook vaak beneden tot de laatste fles.het zullen wel de rommeluurtjes zijn.ik probeer haar altijd wel in bed te leggen..maar lukt het niet dan niet.het zal vanzelf wel komen,ze heeft ook nog niet een vaste tijd dat ze de fles krijgt..gr piewie.

Terug
Bovenaan