advies nodig!

hallo allemaal,

Mijn dochtertje Sarah wil 's avonds niet in haar bedje slapen. Als ik haar 's avonds in bed lig huilt ze aan 1 stuk door. Uiteindelijk haal ik haar maar weer uit bed (na een uur huilen)en wip haar in slaap in haar wipstoeltje. Kan dit kwaad als ik haar 's avonds in slaap wieg?Ik denk zelf dat ze dan een huiluurtje heeft.  Overdag slaapt ze wel prima in haar bedje en na de laatste voeding leg ik haar direct in haar wiegje waar ze ook prima in slaapt. Ze is nu 3 maanden en slaapt 's nacht door.

Liefs van Liset, mama van Sarah 20-04-07

Hoi hoi!
Hier precies hetzelfde! Jennifer is van 17-4 en wil na de avondvoeding ook echt niet naar bed! Echt huilen huilen huilen.... Mijn overbuurvrouw (kraamverzorgster) gaf me de tip na de avondvoeding even te "spelen" en haar dan in badje te doen of samen in bad/douche te gaan! En dit werkt!! Ze slaapt dan tot de laatste voeding, eet en slaapt vervolgens weer tot ik haar 's morgens wakker maak, +/- 8.00 uur.
Bij ons werkt het badje dus... Misschien bij jullie ook! Succes!
(Ook voor de avondvoeding in bad doen werkt bij ons)

lekker blijven doen hoor.boas heeft ook lang gehuild savonds.ik legde hem dan echt niet in bed hoor.mn hart brak.op een gegeven moment ging hij probleemloos slapen.tegenwoordig al om half 8.ik heb hem er dus niks mee verwent.
groetjes kari

Volgens mij hebben alle baby's dat in het begin. Lekker op houden en pas in bed leggen als je kindje moe is. Quinn was hier soms de hele avond wakker. Het had geen zin om hem in bed te leggen. Hij was gewoon nog niet moe.
Groetjes Veerle

Als ik je goed begrijp wil je kleintje niet in bed liggen tussen de een-na-laatste en laatste voeding. Bij ons zou dat de periode van 18:30 tot 21:00 uur zijn en laat ik je vertellen, het is me nog nooit, NOOIT, gelukt om ons mannetje in die periode in bed te leggen! Krijsen, brullen, ik probeer het al heel lang niet meer. Nu ligt hij gewoon bij ons in de box. Gaat inderdaad ook rond 19:30 in badje en nadien is hij moe en vaak valt in de box in slaap. Dan maken we hem wakker voor de laatste fles en daarna gaat hij inderdaad zonder problemen slapen in zijn eigen bedje.

Christian slaapt ook prima in de box, dus ik ben na de kraamweek al gestopt om hem overdag voor ieder slaapje in bed te leggen. Hij doet er nu 2 in bedje en 2 in de box/kinderwagen (overdag).

Dus pak hem maar gewoon lekker bij je!

Veel succes,

Groetjes, Karin
mama van Christian (21 weken)

Berend wil rond die tijd ook gewoon echt niet slapen. En het is de moeite niet waard om hem en onszelf te pesten door hem toch in bed te leggen omdat.....ja waarom eigenlijk? omdat het in boekjes staat ofzo?

Je kindje geeft het wel aan als het wel bedtijd wordt.

Probeer het positief te zien: kindje 's avonds wakker = meer tijd om samen van je kindje te genieten.

Hoi,

Emma heeft meestal moeite tussen 16.00 en 20.00 uur, ik probeer haar meestal wel even op bed te leggen maar als ze echt gaat gillen haal ik haar er weer uit hoor! Dan ligt ze in de box of wandelwagen en gaan we meestal nog even buiten wandelen. Heel soms lukt het na 20.00 uur ook niet. Dan ga ik vaak met haar op haar kamertje in de schommelstoel zitten, na een poosje lukt het dan wel. Even in bad is ook een prima tip.

Succes, groetjes Monique

wij hoeven Goewan-Mats ook echt niet in bed te leggen, pas na zijn laatste voeding, beetje afhankelijk meetsal tussen 22.00 en 23.00 is dat, dan slaapt hij direct, leg ik hem eerder neer, dan raakt hij helemaal overstuur, lekker benenden houden dus, en dan is hij ook lekker moe als hij savonds gaat slapen

Terug
Bovenaan