advies nodig

Hoi Meiden,
Ik heb een probleem dit gaat niet over joelle maar over mijn man.
Hij wilt niet meer betalen ik vraag al sinds de geboorte van joelle of hij meer geld op de gezamelijke wilt zetten maar hij doet het niet.
Ik kom elke maand geld te kort maar zodra ik er over begin wordt hij boos.
Ik weet even niet zo goed meer wat ik moet doen
Alle advies is echt van harte welkom.
groetjes anouk

Wij kennen jullie situatie toch niet!dus dat is dan heel moeilijk advies geven,
mijn man betaal ook meer aan vaste lasten omdat hij meer werk en meer verdien.
ik betaal altijd de boodschappen,kleding(meestal) en spaar voor de kids een klein bedrag iedere maand.en kinderopvang betaal ik ook.
ik weet jullie situatie niet,of jullie beide werken en wie meer verdien enzo.dus denk dat wij jou zo moeilijk verder kunnen helpen.
en misschien koop je te veel voor de kleine meid?ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel eens doorslaat,je zie zoveel leuks voor die kleintjes.dan kan ik de reden van je man wel begrijpen.maar wil niet zeggen dat het zo gaat he bij jullie.dan moet je even je verhaal verduidelijken
succes liefs jootje

Hey Anouk,
Moeilijk situatie. Ik kan je ook niet echt een tip geven.

Wij kennen dit probleem niet, want wij hebben alleen maar een gezamelijke rekening en geen rekening voor onszelf. Dus gedoe over geld kennen we niet, omdat het geld echt van ons samen is.

We hebben wel 2 gezamelijke rekeningen. Eentje waar de salarissen op worden gestort en alle rekeningen van worden betaald. Op de andere rekening storten we elke maand een vast bedrag wat wie die maand te besteden hebben aan boodschappen, kleding, reisgeld, uitgave voor Julia enz.
Ook hebben we een duidelijke begroting. Zo hebben we elke maand een vast bedrag wat voor voor Julia mogen uitgeven. Dus luiers, kleertjes en andere dingen die zo nodig heeft. Zo'n begroting hebben we ook voor boodschappengled, reiskosten (ov en benzine) en voor "leuke dingen" (avondje uit, nieuwe kleren, dvd's, boeken). Dit werkt voor ons echt perfect. Natuurlijk geven we ook wel eens teveel uit, maar meestal komen we aardig uit.

Misschien werkt dit voor jullie ook? Als je een goede begroting hebt dan weten jij en je man waar je aan toe bent.

Succes,
Liefs Maartje

hey

misschien moet je maar eens heel hard zijn voor hem en geen eten voor hem koken en van dat soort dingen. en dan de mededeling tegen hem dat je geen geld meer had om voor hem te koken.
heel gemeen maar misschien dat het dan eens doordringt.
het is toch gek dat jij iedere maand geld te kort komt en hij geld over houdt,
neem aan dat jullie samen besloten hebben om voor een kleintje tegaan dan moet hij ook zijn bedrage doen in ieder opzicht!

groetjes dango

moeilijke situatie....

geldkwesties zijn altijd vervelend...

Ik kan je helaas geen tip of advies geven, omdat zols bovengenoemd de situatie niet voldoende beschreven word....

Zijn jullie bij elkaar? Of niet? Als julliebij elkaar zijn vraag ik me af hoe jullie situatie dan is....

Wij zijn getrouwd, Mijn man betaald het huis en zijn vaste lasten, en ik mijn vaste lasten...

Wat over is word op spaarrekening gezet en boodschappen enz enz van gehaald. Het maakt hier niet uit van welke rekening het komt. Als mijn geld ''op'' is, dan betaald mijn man de rest...

Hi,

Wij hebben een rekenformule voor de verhoudingen inkomen/betalen. Op die manier betalen we allebei altijd 'naar draagkracht'. Momenteel liggen de inkomensverhoudingen helaas 70% mijn man en 30% ik. Ik ben sinds 1 maart werkloos en heb dus nog maar 70% van mijn salaris nu ik een WW uitkering ontvang.

Ik zal 'm ff toelichten (de rekensom):
Stel:

Ik verdien 150,- en mijn man 250,- . Da's dus samen 400,- Ik verdien dan dus 37,5% van het totaal inkomen en mijn man 62,5%..
Volgens deze verdeelsleutel dien wr dus alle gezamenlijke vaste lasten. Wel zo eerlijk en overzichtelijk!

Tja, eigenlijk zou geld wel de laatse reden voor conflicten moeten zijn en ik ben dan ook van mening dat er vaak meer speelt dan puur de centjes...
Maar goed, ik ken je situatie absoluut niet en hoop dat je er snel uit kunt komen!

Sterkte!
Evje

Terug
Bovenaan