Advies: Ongesteld na 4 dagen overtijd

Hoi meiden,

Mijn vriend en ik hebben onlangs besloten een kindje te nemen. Super spannend! Nu hebben we al liggen klussen, maar ik begrijp niets meer van mijn cyclus.
In het kort: ik ben altijd regelmatig geweest, 29 dagen. Ik begon ik afgelopen zondagnacht met bruine spotting, dus ik dacht dat ik ongesteld werd. Jammer maar mooi regelmatig. De spotting bleef 3 dagen “hangen”; ik werd dus niet ongesteld, maar er gebeurde ook niets anders. Nu wilde ik een test doen op dag 4 NOD, ben ik ineens (best heftig) ongesteld…

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik voel me een beetje uit het veld geslagen.

Groetjes, Celine
 
Ben natuurlijk geen dokter, maar een heftige ongesteldheid kan ook een miskraam zijn. Misschien ook niet hoor, kan ook gewoon toeval zijn. Er zijn meer dingen die je cyclus kunnen beïnvloeden.
Maar zou me er meteen bij de eerste ronde nog niet te druk over maken. Voor sommige duurt het wel een jaar om zwanger te worden.
 
Tsja, het zou inderdaad een vroege miskraam kunnen zijn, al is met 4 dpo dan niet per se een veel hevigere bloeding dan normaal te verwachten. Ben je recent gestopt met hormonale anticonceptie om zwanger te worden? Dan zou het best kunnen dat dit gewoon hoort bij het wennen aan zonder de anticonceptie je cyclus regelen, mocht dat niet zo zijn, dan kunnen er nog tal van factoren zijn die je cyclus een keertje overhoop gooien, al is het maar de spanning van proberen zwanger te worden, maar ook een keer een griepje of wellicht het gebruik van supplementen of andere voeding ter voorbereiding op de gewenste zwangerschap.

Verder: een kindje neem je niet. Met geluk krijg je er een (of meer), en je kan proberen er een te krijgen, maar nemen klinkt een beetje alsof je een zak appels uit de supermarkt meeneemt, zo simpel is het bij kinderen krijgen helaas niet. 
 
Terug
Bovenaan