advies over alcohol...

A

Anoniem

Guest
Lieve dames,

Ik heb even advies nodig,
Mijn zusje gaat morgen trouwen en omdat ik probeer zwanger te worden wil ik eigenlijk geen alcohol drinken.
Meestal drink ik alleen wijn in de week dat ik ongesteld ben en de week erna. Vanaf dat ik mijn eisprong heb drink ik geen druppel meer.
Maar ik denk dat het nogal gaat opvallen als ik morgen geen champagne of wijn drink. Want ik sta er wel een beetje om bekend dat ik graag een wijntje drink.
Ik heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad. Nu is mijn vraag hoe erg het is om 1 á 2 glazen alcohol te drinken. Ik heb namelijk geen zin in vragen of ik zwanger bent.

Ik heb een vriendin die ongepland zwanger was en ook wijn had gedronken. Volgens haar verloskundige was dit niet zo erg, omdat er de eerste 10 weken nog geen contact is tussen de embryo en het bloed van de moeder. De embryo leeft dan nog van de dooierzak en de placenta werkt nog niet.
Alleen lees ik op internet dat alcohol echt heel erg slecht is, ook in het begin!

Graag hoor ik jullie reacties hoe jullie hierover denken.

Liefs Maartje

Hey Maartje,

Ik breek even in..... Allereerst van harte gefeliciteerd met het huwelijk van je zus, een super mooie dag!

Kijk.....alcohol, roken etc wordt natuurlijk altijd afgeraden als je zwanger wilt worden maar het klopt wel dat je de eerste 6! weken geen bloedband hebt met je kind en dat dus 1 of 2 glaasjes niet echt kwaad kunnen. Zelf zijn wij bijna 2 jaar bezig geweest en ik heb ook echt wel af en toe wat gedronken in die jaren. Je kan je niet alleen maar blind staren op: misschien ben ik wel zwanger?? Je moet ook kunnen genieten en zeker morgen! En hoe vervelend het ook klinkt: als je deze ronde niet zwanger bent dan denk je misschien: had ik nu maar wel......

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed dat je zo gezond mogelijk wilt leven voor een eventuele zwangerschap maar je zus trouwt maar 1x en je kan heus wel iets drinken (je hoeft niet lam te worden)

Het is natuurlijk ten aller tijden je eigen beslissing maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Veel plezier morgen, ik duim iig voor droog weer!

Liefs Lynn. (Dec mama)

Hoi Maartje,

Het is natuurlijk zo dat het niet slim is om te drinken als je zwanger wil worden. Maar als je deze ronde zwanger bent geworden ben je dat dus afgelopen weekend. Het kan dus niet je vruchtbaarheid verminderen zeg maar. En inderdaad, als je zwanger bent. De eerste 6 weken heb je geen bloedband met je kindje zoals Lynn zegt.

Dus ik zou ook zeggen. Geniet er lekker van morgen (als het goed is gaat je zus maar 1 keer trouwen!)

Veel plezier!
Liefs

PIk heb 1,5 week geleden een feestje gehad en gewoon gedronken. Nu ik weet dat ik zwanger ben is t een ander verhaal. Neem aan dat je niet overdreven veel zal drinken. Mn vorige zwangerschap ook trouwens.

Gewoon drinken meis, Je zusje trouwt maar 1 keer.

Bij mijn zoontje heb ik oudjaarsdag getest of ik zwanger was: negatief. Supermegaveel gedronken waardoor kater van 2 dagen. Paar dagen later wel positief getest.

Het kan geen kwaad. Hij heeft er niks aan over gehouden. Is een jolig mannetje wat altijd lacht. Misschien heeft hij iets van mijn lollige dronk destijds wel meegekregen hihi.

En idd, als je je ei al hebt gehad, kan de alcohol niet aan je vruchtbaarheid afbreken.

Op het moment dat ik zwanger werd rookte ik nog, dat heeft ook niets uitgemaakt. (ben wel gestopt toen ik vermoeden had dat ik zwanger was)

Liefs

Nou ik zou er niet moeilijk over doen. Het drinken heeft nu geen invloed als je al zwanger mocht zijn. Ze raden alcohol gebruik af omdat het de vruchtbaarheid zou beïnvloeden. Mijn vk zei dat het drinken pas invloed heeft op de vrucht vanaf het moment dat het 2 weken oud is, dus dat is ook met moment van je NOD/testen.... kortom... goed geregeld door de natuur dus.
Ik heb er eigenlijk nooit rekening mee gehouden toen ik zwanger wilde worden, wel vanaf NOD als ik overliep.

Dus gewoon lekker mee doen en ook van een wijntje genieten nu het nog nog kan!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga gewoon drinken, maar niet te veel.

Nu nog even relaxen en dan op naar het feest!

Terug
Bovenaan